Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOC116 |
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS |
1 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ASLIHAN ÜNAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal bilimler alanında akademik araştırmaları uluslararası bilimsel standartlarda yürütebilmelerini sağlayacak temel ilkeleri uygulayabilmesi ve araştırmanın konusuna uygun olarak doğru veri toplama ve analiz yöntemlerini seçebilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; özellikle sosyal bilimler açısından bilim felsefesi ve metodolojisinin temel kavramlarının araştırılması, veri türlerinin çeşitli açılardan karşılaştırılması, sosyal bilimlerde veri toplama ve çözümleme yöntemlerinin örneklendirilmesinin yanı sıra akademik kaynakları etkili kullanma ve araştırma sonuçlarını doğru aktarma becerilerinin edinilmesini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Araştırma yöntemlerini ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerini bilir. |
Bilimsel yöntem ve araştırma sürecinin temel kavram ve sorunlarını tartışır. |
Hangi konuyu hangi araştırma yöntemi ile ele alması gerektiğine karar verir. |
Akademik bağlamda bilimsel araştırma önerisi sunmak ve elde edilen sonuçları yayınlamak için gerekli yazım formatını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma: Walliman, bölüm 3 ve 5 |
Araştırma projesinin yapılandırılması; kaynakların belirlenmesi ve kullanımı |
Anlatım ve tartışma |
2 |
Okuma: Walliman, bölüm 2 |
Bilimsel yöntem |
Anlatım ve tartışma |
3 |
Okuma: Corbetta, bölüm 1 |
Sosyal araştırmanın paradigmaları |
Anlatım ve tartışma |
4 |
Okuma: Walliman, bölüm 6 |
Veri türleri: birincil-ikincil |
Anlatım ve tartışma |
5 |
Okuma: Walliman, bölüm 6 |
Veri türleri: nitel-nicel |
Anlatım ve tartışma |
6 |
Okuma: Walliman, bölüm 7 |
İkincil verilerin toplanması |
Anlatım ve tartışma |
7 |
Okuma: Walliman, bölüm 7 |
İkincil verilerin çözümlenmesi |
Anlatım ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma: Corbetta, bölüm 8 |
Birincil verilerin toplanması: Örnekleme |
Anlatım ve tartışma |
10 |
Okuma: Corbetta, bölüm 5 |
Birincil verilerin toplanması: Anket |
Anlatım ve tartışma |
11 |
Okuma: Corbetta, bölüm 9 |
Birincil verilerin toplanması: Katılımcı gözlem |
Anlatım ve tartışma |
12 |
Okuma: Corbetta, bölüm 10 |
Birincil verilerin toplanması: Röportaj |
Anlatım ve tartışma |
13 |
Okuma: Walliman, bölüm 9 ve 10 |
Birincil verilerin çözümlenmesi |
Anlatım ve tartışma |
14 |
Okuma: Walliman, bölüm 11 |
Araştırma önerisi ve makale yazma teknikleri |
Anlatım ve tartışma |
15 |
Okuma: Walliman, bölüm 4 |
Araştırma etiği |
Anlatım ve tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Corbetta, P., (2003), Social research: theory, methods and techniques, Sage: London |
Walliman, N., (2011), Research methods: the basics. Routledge: London & New York |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to identify the main characteristics of literary movements such as modernism, postmodernism, and postcolonialism during the process of analysing a literary text verbally or in an essay.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The graduate will be able to relate language structure to its functions in a literary text.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
The graduate will be able to explain and generate ideas on literary texts or visual work such as films.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
The graduate will be able to identify the language and the writing style of a wide range of authors, poets, and playwrights from different periods.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to explain the key terms and concepts associated with language, literature, and culture.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The graduate will be able to historically categorise various centuries or periods of time such as the Renaissance or the 20th century according to the literary, theoretical, social, and political developments reflected in literary texts.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to compare and contrast characteristics of different literary genres.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The graduate will be able to interpret literary works produced in various cultures with different ethnical background.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
The graduate will be able to compare and contrast different periods of time such as the Middle Ages and the Victorian Era in accordance with their distinctive literary, theoretical, social, and political background verbally or in an essay.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to apply literary theories and develop argument of their own in the process of writing a research paper.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
The graduate will be able to formulate a sophisticated argument/thesis in compliance with the ethical requirements needed to avoid plagiarism during the process of writing a research paper.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
The graduate will be able to apply research skills to gather, organise, and present information skills in a research paper.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
The graduate will be able to employ translation methods while translating a text from English to Turkish or vice versa.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to organise occupational and academic activities including meeting, seminars, and conferences.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to determine his or her own learning requirements and goals to develop sustainable attitude towards life-long learning.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to develop effective oral and written communication skills in English.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The graduate will be able to appraise and criticise development of the social rights, democracy, social justice, gender and racial identity, cultural and ethical values.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
1 |
13 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
100 |
|
Genel Toplam |
100 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|