TR EN

KÜLTÜR TURİZMİ VE DÜNYA KÜLTÜREL MİRASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR401 KÜLTÜR TURİZMİ VE DÜNYA KÜLTÜREL MİRASI 7 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR ÇETİNKAYA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kültürel miras kaynakları, Dünya kültür mirası ve turizm ilişkileri, kültürel miras alanlarının mekânsal düzenlenmesi, yasalar, yönetmelikler ve kültürel mirasın korunmasına ilişkin uluslararası sözleşmeleri, arkeolojik alanların öğrenilmesi
İçerik: Kültür turizmi,Türkiye ve Dünyada kültür mirası, Kültür Turizmi destinasyonları, Arkeolojik turizm, Tarihsel Turizm, Askeri Turizm, İnanç Turizmi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kültür turizmi tanımını yapar ve örneklerini verir.
Kültür Turizmine yönelik Türkiye'deki destinasyonları Dünya'daki destinasyonlarla kıyaslayarak değerlendirir.
Kültür turizminin alt dallarından olan tarihsel turizm, arkeolojik turizm, askeri turizm ve inanç turizmi kavramlarını öğrenerek Türkiye'de ve Dünya'da bu turizm türlerinde öne çıkan destinasyonları öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma- Sunum Hazırlama Dersin tanımı ve organizasyon Anlatım- Sınıf Katılımı
2 Okuma- Sunum Hazırlama Kültür Turizmi Anlatım- Sınıf Katılımı
3 Okuma- Sunum Hazırlama Kültür Turizmi Örnekleri, Destinasyonları Anlatım- Sınıf Katılımı
4 Okuma- Sunum Hazırlama Kültür Turizmi Örnekleri, Destinasyonları Anlatım- Sınıf Katılımı
5 Okuma- Sunum Hazırlama Kültür Turizmi Örnekleri, Destinasyonları Anlatım- Sınıf Katılımı
6 Okuma- Sunum Hazırlama Dünyada Kültür Turizmi Anlatım- Sınıf Katılımı
7 Okuma- Sunum Hazırlama Dünyada Kültür Turizmi Anlatım- Sınıf Katılımı
8 - ARA SINAV -
9 Okuma- Sunum Hazırlama Dünyada Kültür Turizmi Anlatım- Sınıf Katılımı
10 Okuma- Sunum Hazırlama Kültürel Miras Anlatım- Sınıf Katılımı
11 Okuma- Sunum Hazırlama Türkiye Kültürel Mirası Anlatım- Sınıf Katılımı
12 Okuma- Sunum Hazırlama Türkiye Kültürel Mirası Anlatım- Sınıf Katılımı
13 Okuma- Sunum Hazırlama Dünya Kültürel Mirası Anlatım- Sınıf Katılımı
14 Okuma- Sunum Hazırlama Dünya Kültürel Mirası Anlatım- Sınıf Katılımı
15 Okuma- Sunum Hazırlama Dünya Kültürel Mirası Anlatım- Sınıf Katılımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Doğaner, S. (2013).Türkiye Kültür Turizmi,Doğu Kitabevi
Hoffman, B.(2009).Art and Cultural Heritage: Law, Policy and Practice, Cambridge University Press
Bozkurt, A.(2017). Kültürel turizm,Kriter Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
1
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
1
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
1
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
2
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
1
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
2
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 6 7 42
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 199
Genel Toplam 199
Toplam İş Yükü / 25.5 7,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0