Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR404 |
ÖZEL İLGİ TURİZMİ |
8 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilerin özel ilgi turizmine ilişkin stratejileri, politikaları ve girişimleri anlamalarını ve bu turizm türünde farklı turizm ürünü ve gelişimini kavramalarını sağlamaktır. |
İçerik: |
Özel ilgi turizm çeşitleri,yeni turizm tüketim şekilleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Özel ilgi turizmine yönelik temel kavramları açıklar. |
Özel ilgi turizmindeki güncel gelişmeleri yorumlar. |
Özel ilgi turizmi alt türlerini niteler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Özel İlgi Turizmi, Özel İlgi Turizmi İle İlgili Temel Kavramlar, Özel İlgi Turizmi ve Diğer Turizm Kavramları İle Karşılaştırılması, Özel İlgi Turizmine Yönelik Tüketici Beklentisi, Özel İlgi Turizminin Yaygınlaşma Nedenleri, Özel İlgi Turizmine Olan Talep ve Özel İlgi Turizm Katılımcılarının Profili, Özel İlgi Turizminin Katılanlar Üzerine Etkileri, Özel İlgi Turizminin Ayırt Edici Yönler. |
Sunum-Sınıf Katılımı |
2 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Özel İlgi Turizminde Güncel Gelişmeler |
Sunum-Sınıf Katılımı |
3 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Niş Pazarlama |
Sunum-Sınıf Katılımı |
4 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Eko-Turizmin Tanımı, Eko-Turizm Bileşenleri, Eko Turizmin Amacı, Turizm Kaynakları, Eko Turizm İlkeleri, Eko-Turizm Politika ve Stratejilerinin Temel Hedefleri, Turizm Yönünden Eko-Sistemin Bozulması Sebepleri, |
Sunum-Sınıf Katılımı |
5 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Alternatif Turizmin Tanımı, Alternatif Turizmin Amacı, Alternatif Turizm ve Benzer Kavramlar, Alternatif Turizm ve Gelişme Alanları, Alternatif Turizm Kavramının Turizm Pazarına Getirdiği Yenilikler, Alternatif Turizm ve Doğal Çevre, Alternatif Turizm ve Sürdürülebilirlik İlişkisi, Alternatif Turizm Türleri |
Sunum-Sınıf Katılımı |
6 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Karanlık Turizm / Gastronomi Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
7 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Av Turizmi / Macera Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kuş Gözlemciliği Turizmi/ Yayla Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
10 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Fotoğraf Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
11 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kültürel Geçmiş Turizmi / Araştırma Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
12 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Spor Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
13 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
İpek Yolu Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
14 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Sağlık Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
15 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Değerlendirme |
Sunum-Sınıf Katılımı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Novelli, M.(2005) Niche Tourism: Contemporary Issues, Trends and Cases. Oxford: Butterworth-Heinemann. |
Yaylı A., Sürücü Ö.(2016) Özel İlgi Turizmi, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Douglas, N. and Douglas, N.(2002)Special Interest Tourism. Singapore: John Wiley. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
7 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
179 |
|
Genel Toplam |
179 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|