TR EN

DİNLER TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR406 DİNLER TARİHİ 8 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dinler Tarihi dersinin amacı; günümüzde hala yaşayan ya da tarihe karışmış dünyanın çeşitli bölgelerindeki geleneksel dinleri ve bugün için az ya da çok sayıda inananı olan çeşitli Yakındoğu dinlerini inceleyerek, hem öğrencilerin kendi bireysel gelişimlerine katkıda bulunmak hem de ülkemize gelen farklı dinsel inanç ve kültürlere sahip konuklarımızı daha iyi tanıyabilmeyi ve söz konusu dinsel gelenekleri ilgili oldukları arkeolojik eserler üzerinde anlatabilmeyi sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; Yakındoğu’da semavi dinler olarak tanımlanan Yahudilik ve Hıristiyanlık ve bu dinsel geleneklerle ilişkili merkezler, eserler ve yaşayan gelenekler ve kültürler oluşturur. İnanç turizmi açısından oldukça zengin ülkemizde, bu kapsamdaki Efes, Sardis, İzmir, Yalvaç, Antakya, Urfa, Konya-Çatalhöyük, İstanbul ve Kapadokya gibi belirgin bir dinsel karakteri olan ören yerleri ve bu yerlerle bağlantılı Meryem Ana, St. John, St. Paul, İbrahim Peygamber gibi dinsel karakterler ve Yedi Kilise, Ayasofya, Kariye Müzesi, Anadolu’lu azizler, Süryanilik vb. konular da dersin içeriğiyle yakından ilişkilidir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Din kavramını, sınıflandırmasını ve öğelerini anlar.
Geleneksel dinlerin ve günümüz dinlerininin temel özelliklerini açıklar.
Yahudilik ve Hristiyanlığın temel terimlerini ve tarihsel gelişimlerini açıklar.
Din, bilim, büyü arasındaki ilişkiyi ve farklılıkları kavrar.
Farklı dinsel tarihi metinler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koyar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Din kavramı, dinlerin sınıflandırılması ve dinin ögeleri Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Literatür taraması İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Literatür taraması Taoizm, Şintoizm, Maniheizm, Zerdüştlük, Sabiilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Literatür taraması Hinduizm, Brahmanizm, Cayinizm Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Literatür taraması Geleneksel Türk Dini Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Literatür taraması Yahudilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Literatür taraması Yahudilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Yahudilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Literatür taraması Hristiyanlık Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Literatür taraması Hristiyanlık Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Literatür taraması Hristiyanlık Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Literatür taraması İslamiyet Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Literatür taraması İnanç Turizmi Açısından Türkiye'nin Önemli Mekanları Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma‚‚
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Küçük, M.A. (2014) İnanç Turizmi Açısından Türkiye'de Dini Mekanlar, Berikan Yayınları.
Kuzgun, Ş. (2015) Dinler Tarihi, Bilge Kültür Sanat.
Christopher Partridge, Introduction to World Religions.
Sarıkçıoğlu, E. 2002, Başlangıcından günümüze dinler tarihi, Fakülte Kitabevi.
Elidae, M. 2000, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi.
Tokarev, S.A. 2006, Dünya Halklarının Dinler Tarihi, Ozan Yayınevi.
Uhri, A. 2010, Anadolu’da ölümün tarihöncesi, Ege Yayınları.
Challaye, F. 2007, Dinler Tarihi, Varlık Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
0
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
1
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
0
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
2
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
2
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
2
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 7 35
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 202
Genel Toplam 202
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0