TR EN

DAVRANIŞ BİLİMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR213 DAVRANIŞ BİLİMLERİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Davranış Bilimleri dersi ile dersin katılımcılarına sosyal meselelerin, kültürel etkilerin bireysel ve grup davranışları ile ilişkisine dair bir anlayış kazandırmak amaçlanmaktadır. Toplumsal ve iletişimsel becerilerin turizm alanına uygulanmasının anlaşılması, içinde bulunulan çevre ile etkileşimini anlamak hedeflenmektedir.
İçerik: İletişim, psikoloji ve sosyoloji alanları temelinde ve diğer sosyal bilimlerin katkısı ile disiplinler arası bir içerik sunulmaktadır. Değerler, tutum, etik ve kişilik konuları organizasyonlar bağlamında etraflıca ele alınmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını bilir.
Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını kavrar.
Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini bilir.
İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri açıklar.
Psikolojide kullanılan dili öğrenir ve kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Dersin genel tanımı ve içeriği Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Toplum ve Kültür Anlatım, hikaye tartışma yöntemi
3 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme İletişim Anlatım,görsel çözümleme
4 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Sosyal İletişim, İletişim Psikolojisi, Sosyal Algı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme İkna (İnandırma) Anlatım,tartışma yöntemi
6 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Algılama Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Liderlik Anlatım,film gösterimi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Saldırganlık ve Çatışma Anlatım,örnek olay tartışma yöntemi
10 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Önyargı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Kitle Davranışı Anlatım,örnek olay inceleme yöntemi
12 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Zaman Yönetimi Anlatım, örnek konu ile uygulama
13 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Stres Yönetimi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Yaşam Yönetimi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Genel Tekrar Anlatım,öğrenci sunumları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel.
Eroğlu, Feyzullah (2009). Davranış Bilimleri, Beta Yayınları, İstanbul.
Güney, Salih (2015). Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Feyzullah EROĞLU, 2004 Davranış Bilimleri, Beta, İstanbul.
PAKSOY, Mustafa (2013), Davranış Bilimleri, Lisans Yay. İstanbul
Önder BARLI, 2007 Davranış Bilimleri, BizimBüroBasımevi, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
1
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
1
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
1
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
5
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
1
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
5
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0