Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR213 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Davranış Bilimleri dersi ile dersin katılımcılarına sosyal meselelerin, kültürel etkilerin bireysel ve grup davranışları ile ilişkisine dair bir anlayış kazandırmak amaçlanmaktadır. Toplumsal ve iletişimsel becerilerin turizm alanına uygulanmasının anlaşılması, içinde bulunulan çevre ile etkileşimini anlamak hedeflenmektedir. |
İçerik: | İletişim, psikoloji ve sosyoloji alanları temelinde ve diğer sosyal bilimlerin katkısı ile disiplinler arası bir içerik sunulmaktadır. Değerler, tutum, etik ve kişilik konuları organizasyonlar bağlamında etraflıca ele alınmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını bilir. |
Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını kavrar. |
Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini bilir. |
İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri açıklar. |
Psikolojide kullanılan dili öğrenir ve kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Dersin genel tanımı ve içeriği | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Toplum ve Kültür | Anlatım, hikaye tartışma yöntemi |
3 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | İletişim | Anlatım,görsel çözümleme |
4 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Sosyal İletişim, İletişim Psikolojisi, Sosyal Algı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | İkna (İnandırma) | Anlatım,tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Algılama | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Liderlik | Anlatım,film gösterimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Saldırganlık ve Çatışma | Anlatım,örnek olay tartışma yöntemi |
10 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Önyargı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Kitle Davranışı | Anlatım,örnek olay inceleme yöntemi |
12 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Zaman Yönetimi | Anlatım, örnek konu ile uygulama |
13 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Stres Yönetimi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Yaşam Yönetimi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Genel Tekrar | Anlatım,öğrenci sunumları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. |
Eroğlu, Feyzullah (2009). Davranış Bilimleri, Beta Yayınları, İstanbul. |
Güney, Salih (2015). Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Feyzullah EROĞLU, 2004 Davranış Bilimleri, Beta, İstanbul. |
PAKSOY, Mustafa (2013), Davranış Bilimleri, Lisans Yay. İstanbul |
Önder BARLI, 2007 Davranış Bilimleri, BizimBüroBasımevi, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
1 | |||||
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
1 | |||||
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
1 | |||||
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
5 | |||||
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
1 | |||||
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
5 | |||||
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |