TR EN

UYGARLIK TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR218 UYGARLIK TARİHİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; uygarlıkların temel özellikleri, tarihsel gelişimleri, benzerlikleri ve farklarını ve günümüze yansımaları hakkında kapsamlı bilgi sağlamaktır.
İçerik: Uygarlık kavramını anlamı ve tarihçesi, Anadolu’da yaşamış uygarlıkların özellikleri, Yunan-Helen, Roma-Bizans, Mezopotamya, Mısır ve İran uygarlıklarının siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel yapıları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uygarlık kavramını ve gelişimini tanımlar
Uygarlıkları tarihsel olarak sınıflandırabilir.
Farklı uygarlıklar arasında karşılaştırma yapabilir
Anadolu’da yaşamış uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanat özelliklerini yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Uygarlık Kavramı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Dünyanın Oluşumu ve Mezopotamya Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Eski Mısır Tarihi ve Uygarlıkları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Eski Anadolu Tarihi ve Uygarlıkları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Eski Yunan ve Roma Uygarlıkları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Ortaçağ Avrupa- Doğu Roma (Bizans) Tarihi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum Ortaçağ Avrupa- Doğu Roma (Bizans) Tarihi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum İslam Tarihi ve Uygarlığı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Yeniçağ'da Avrupa ve Osmanlı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum Modern Uygarlık Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum 20.Yüzyıldan 21.Yüzyıla: Savaşlar, Barış ve Küreselleşme Dönemi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum 21. Yüzyılda Küreselleşme Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Genel Tekrar Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ergüven, A.( 1999). Uygarlık Tarihi, Eskişehir.
Şahin, M. (2002). Uygarlık Tarihi, Ankara.
Tanilli, S. (2013). Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları.
Norbert Elias, 2011, Uygarlık Süreci, İletişim.
Fernand Braudel , 2004, Maddi Uygarlık: Gündelik Hayatın Yapıları çev. Mehmet Ali Kılıçbay. Ankara: İmge.
Leo Huberman, 2005, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla. İstanbul: İletişim.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
0
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
0
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
0
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
2
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
1
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
1
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 6 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0