TR EN

REKREASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR214 REKREASYON 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin hedefi; boş zaman kavramı ve boş zamanlarda animasyon uygulamalarının planlaması, organizasyon ve yönetiminin kavranmasının sağlanmasıdır.
İçerik: Boş Zaman Kavramı, Rekreasyonun Turizm İle İlişkisi, Konaklama İşletmelerinde Rekreasyon Faaliyetleri, Rekreasyonda Liderlik, Planlama, Organizasyon ve Yönetim konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Boş zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramları tanımlar
Konaklama işletmelerinde yürütülen animasyon faaliyetlerini listeler
Rekreasyon ve turizm arasındaki ilişkiyi tartışır
Rekreasyon planlaması ve organizasyon yönetimi aşamalarını açıklar.
Örnek bir boş zaman değerlendirme faaliyeti uygular

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Boş zaman ve Rekreasyon: Kavram ve Özellikler Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Boş Zamanın Temel Fonksiyonları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Rekreasyon ve Turizm İlişkisi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Rekreasyon ve Turizm İlişkisi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Konaklama İşletmelerinde Rekreasyon Faaliyetleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Rekreasyonda Planlama ve Organizasyon Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum Rekreasyon Etkinliklerinde Liderlik Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum Animasyon Plan ve Proje İlkeleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Animasyon Hizmetlerinin Süreçleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum Animasyon Yönetimi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum Öğrenci Sunumu-Değerlendirme Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum Öğrenci Sunumu-Değerlendirme Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum Öğrenci Sunumu-Değerlendirme Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Öğrenci Sunumu-Değerlendirme Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hacıoğlu, N. (2003). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayınları, Ankara
Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon: Boş Zamanı Değerlendirme, Gazi Kitapevi, Ankara
Hazar, A. (2014). Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayınları, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
1
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
1
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
2
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
2
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
2
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
3
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 6 30
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0