Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM401 | HAVAYOLU YÖNETİMİ | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi YALÇIN PAMUK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bölüm vizyon ve misyonuna uygun olarak, havayolları işletmeciliğine giriş yapmak, havayolu işletmeciliği konusunda öğrencilerin bilgi ve beceri seviyelerini arttırmak hedeflenmektedir. |
İçerik: | Havayolu işletmeciliğine ilişkin temel kavramlar, havayolu işletmelerinin sınıflandırılması, havayolu işletmeciliğini etkileyen ekonomik düzenlemeler, havayolu işletmelerinin maliyet yapısı ve verimlilik göstergeleri, havayolu işletmelerinin ağ yapıları, hava yolu işletmelerinde filo ve tarife planlaması, havayolu işbirlikleri, düşük maliyetli havayolu işletmeleri gibi konular ele alınmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası havayolu yönetim yaklaşımlarını tanımlar. |
Havacılık sektöründe insan kaynağının önemini açıklar. |
Rekabette takım çalışması, toplam kalite ve etkin iletişimin önemini tartışır. |
Havayolu yönetiminde ulusal/uluslararası organizasyonlar ve yasal düzenlemelerin önemini tanımlar. |
Ulusal ve uluslararası havayolu yönetim uygulamalarını karşılaştırarak açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Ders Tanıtımı, Havayolu Taşımacılığı Hizmetine ve Pazarına İlişkin Temel Kavramlar | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu Taşımacılığında Arz ve Talep, Havayolu Taşımacılığı Sektörünün Özellikleri | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinin Sınıflandırılması, Havayolu İşletmelerinin Konumlanması | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmeciliğini Etkileyen Ekonomik Düzenlemeler, Ekonomik Düzenlemelerin Havayolu Yönetimine Etkisi | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinin Maliyet Yapısı | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinin Verimlilik Göstergeleri | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Topla–Dağıt Ağ Yapısı | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Kullanılan Diğer Ağ Yapıları | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Filo Planlaması | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Tarife Planlaması | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşbirliklerinin Oluşumunda Etkili Olan Faktörler, Havayolu İşbirliklerinin Amaç ve Faydaları | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşbirliklerinin Sınıflandırılması, Küresel Havayolu İşbirliği Grupları | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Düşük Maliyetli Havayolu İşletmelerinin Genel Özellikleri, Düşük Maliyetli Havayolu İşletmelerinin İnsan Kaynağı ve Müşteri Profili | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Düşük Maliyetli Havayolu İş Modelinin Etkileri, Düşük Maliyetli Havayolu İş Modelindeki Yeni Eğilimler | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sarıhan A.E., Gerede E., Battal Ü. ve Demirci A.E. (2019); Havayolu Yönetimi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, Eskişehir. |
Rodoplu Şahin, D. (ed.) (2020); Hava Taşımacılığı ve Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Belobaba, P., Odoni, A. and Barnhart C. (2016); The Global Airline Industry, Second Edition, Wiley, West Sussex. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management
|
1 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation
|
1 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
2 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
3 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
2 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
4 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
3 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
3 | |||||
3 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
5 | |||||
4 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
5 | |||||
5 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
3 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
4 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
4 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 67 | 0 | 176 |
Genel Toplam | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |