Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM417 | HAVACILIKTA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNETİMİ | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF GÜNDÜZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı sürdürülebilirlik kavramının tanımı, ortaya çıkışı ve tarihsel süreç içerisinde ilerleyişi hakkında bilgi vermek ve farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca havacılık endüstrisi ile sürdürülebilirliğin ilgisini kurarak çevre yönetim sistemi, yeşil havaalanları, bütünleşik kanat gövde tasarımları gibi sürdürülebilirlik uygulamalarının endüstride nasıl rekabet avantajı yarattığına ilişkin bilgiler kazandırmaktır. |
İçerik: | Sürdürülebilirlik kavramı, kavramın tarihsel süreçte ortaya çıkıp gelişmesi, sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kurumsal sürdürülebilirlik ve boyutlarının açıklanması, yeşil havaalanı, biyo-yakıtlar, çevre yönetim sistemi, yenilikçi kanat gövde tasarımları gibi havacılık sektöründeki ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik uygulamalarından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sürdürülebilirlik, sürdürülebilirliğin sac ayakları, sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık oluşturur. |
Sürdürülebilirlik ile havacılık endüstrisi arasında ilişki kurabilme yeteneğine sahip olur. |
Ulusal ve uluslararası havayolu işletmelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında güncel bilgiler verebilir. |
Ulusal ve uluslararası havaalanlarının sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında güncel bilgiler verebilir. |
Uluslararası havacılık örgütlerinin sürdürülebilirlik düzenlemelerinin nereden kaynaklandığını nasıl uygulandığını açıklayabilme yeteneği elde eder. |
Havacılık endüstrisinin sürdürülebilirlik odaklı yeniliklerini kavrayabilme yeteneği sağlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Sürdürülebilirlik kavramının, kurumsal sürdürülebilirliğin ve alt boyutlarının tanımlanması, | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Sürdürülebilirlik kavramının ortaya çıkışı ve tarihsel süreçteki ilerleyişi | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Milenyum Kalkınma Hedefleri, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, Yeşil Mutabakat, Döngüsel Ekonomi | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Sürdürülebilirlik ve havacılık endüstrisinin İlişkisi | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu taşımacılığında sürdürülebilirlik | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Yeşil Bina Konsepti ve Yeşil Havalimanları | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Yeşil Bina Konsepti ve Yeşil Havalimanları | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Havalimanları ve havayolu şirketleri açısından çevre yönetim sistemleri; ISO14001 ve EMAS | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Sürdürülebilir gövde, kanat ve motor konfigürasyonları | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Alternatif sürdürülebilir havacılık yakıtları | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’deki sürdürülebilir havacılık uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Uluslararası havayolu işletmelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Genel Tekrar | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Upham Paul, Janet Maughan, David Raper, and Callum Thomas (2013). Towards Sustainable Aviation. Earthscan Publications Ltd London Sterling, VA |
YILMAZ A. KUCUK, Dr Triant G Flouris (2012). Risk Management And Corporate Sustainability In Aviation. Ashgate |
Inceiplik, G. K. (2018). Surdurulebilir Sosyal Girisimler. 1st Edition. Ankara: Ekin Publications. |
WEB KAYNAKALRI: https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/european-green-deal_en |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management
|
1 | |||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation
|
0 | |||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
3 | |||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
3 | |||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
1 | |||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
2 | |||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
2 | |||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
3 | |||||
3 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
4 | |||||
4 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
3 | |||||
5 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
3 | |||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
3 | |||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
3 | |||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 15 | 75 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |