TR EN

HAVAYOLU FİLO PLANLAMASI VE UÇUŞ AĞI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM406 HAVAYOLU FİLO PLANLAMASI VE UÇUŞ AĞI YÖNETİMİ 8 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi YALÇIN PAMUK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Havayolu filo planlaması ile ilgili temel bilgilerin aktarılması ve uçuş ağı yapısının incelenmesidir.
İçerik: Dersin içeriği; başarılı bir filo planlamasının özellikleri, uçak kategorileri, uçak üreticileri, kullanılan finansman türleri, ekonomik değerlendirme, uçak değerleme, filo atama ve uçak atama, ağ yapılarında farklı yaklaşımlar, topla-dağıt, doğrusal ve çapraşık ağ yapıları gibi konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Filo planlamasının tanımını yaparak amaçlarını özetleyebilir.
Filo planlamasında ekonomik değerlendirme sürecini açıklayabilir.
Filo planlamasında uçak değerleme sürecine etki eden faktörleri ifade edebilir.
Ağ yapılarını tanımlayarak farklı yapıları karşılaştırabilir.
TD ağ yapılarını farklı yönleriyle açıklayabilir.
Doğrusal ve çapraşık ağ yapılarını tanımlayarak açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve kaynak tarama Ders Tanıtımı, Filo Planlamasına İlişkin Temel Kavramlar SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
2 Okuma ve kaynak tarama Filo Planlamasının Amacı ve Önemi, Başarılı Bir Filo Planlamasının Özellikleri, Yolcu İstek ve İhtiyaçlarının Filo Planlamasındaki Rolü SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
3 Okuma ve kaynak tarama Uçak Üreticilerine Göre Uçak Kategorileri ve Özellikleri, Önde Gelen Uçak Üreticileri SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
4 Okuma ve kaynak tarama Filo Ediniminde Kullanılan Finansman Türleri SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
5 Okuma ve kaynak tarama Filo Planlamasında Ekonomik Değerlendirme Süreci SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
6 Okuma ve kaynak tarama Filo Planlamasında Uçak Değerleme (Uçak Seçimini Etkileyen Temel Ölçütler) SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
7 Okuma ve kaynak tarama Filo Atama ve Uçak Atama SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama Hava Yolu Ağları Tarihsel Süreci ve Tanımlar, Uçuş Ağının Belirlenmesi SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
10 Okuma ve kaynak tarama Ağ Yapılarında Mekânsal ve Zamansal Yaklaşım, Havayolu Ağ Yapılarının Sınıflandırılması SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
11 Okuma ve kaynak tarama Topla-Dağıt Ağ Yapısı SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
12 Okuma ve kaynak tarama Topla-Dağıt Ağ Yapısı (Devam) SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
13 Okuma ve kaynak tarama Topla-Dağıt Ağ Yapısının Etkileri, Çoklu Topla Dağıt Ağ Yapıları SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
14 Okuma ve kaynak tarama Doğrusal ve Çapraşık Ağ Yapıları SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
15 Okuma ve kaynak tarama Genel Tekrar, Soru-Cevap SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gerede, E. ve A. E. Demirci (Ed.) (2016); Havayolu Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Belobaba, P., A. Odoni and C. Barnhart (eds.) (2016); The Global Airline Industry, Second Edition, John Wiley and Sons, West Sussex.
Cook, G. N. and B. C. Billig (2023); Airline Operations and Management, Second Edition, Routledge, New York.
Wensveen, J. G. (2016); Air Transportation, Eighth Edition, Routledge, New York.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the historical development process of Aviation Management
3
2
Explain the historical development process of Aviation Management
3
3
Use computer programs related to Aviation Transportation
3
4
Use computer programs related to Aviation Transportation
3
5
Define basic concepts related with aviation management.
2
6
Define basic concepts related with aviation management.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
4
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
4
3
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
4
4
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
4
5
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
2
6
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
2
7
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
2
8
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage operational activities related to the airline.
3
2
Manage operational activities related to the airline.
3
3
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
3
4
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
3
2
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
3
3
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
3
4
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
3
5
Cooperate with stakeholders related to air transport.
3
6
Cooperate with stakeholders related to air transport.
3
7
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
3
8
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
3
9
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
3
10
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Execute a study in his/her field independently.
4
2
Execute a study in his/her field independently.
4
3
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
3
4
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
4
2
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
4
3
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
4
4
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
3
2
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
3
3
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
3
4
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
3
5
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
3
6
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
4
2
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 201
Genel Toplam 201
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0