Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL213 | İSTATİSTİK | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; istatistiki verileri derleme, bu verileri kullanma, problem çözme ve değerlendirmeyi sağlayacak bilgi birikiminin öğrenciye kazandırılmasıdır. |
İçerik: | Dersin içeriği, temel istatistik kavramlarının tanıtılması, Merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri, olasılık ve olasılık hesaplama, kesikli ve sürekli dağılımlar, binom ve poisson dağılımları normal dağılım ve sürekli normal dağılım yöntem ve uygulamalarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İstatistiğin temel kavramlarını tanımlar. (Define) (Bloom's 1) |
Regresyon analizinde bağımlı ve bağımsız değişkeni tanımlar. (Define) (Bloom's 1) |
Verilen seriye ait Frekans Dağılımı Tablosunu oluşturur. (Create) (Bloom's 6) |
Seriye ait merkezi eğilim ölçülerini hesaplayabilir. (Calculate) (Bloom's 2) |
Seriye ait merkezi dağılım ölçülerini hesaplayabilir ve yorumlayabilir. (Calculate) (Bloom's 2) & (interpret) (Bloom's 5) |
Z-tablosunu okuyup olasılık değerlerini hesaplayabilir. (Calculate) (Bloom's 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuması, ödev | Saymanın temel ilkesi, Faktoriyel, Permutasyon | Anlatım, Soru çözümü |
2 | Literatür okuması, ödev | Kombinasyon, Olasılık | Anlatım, Soru çözümü |
3 | Literatür okuması, ödev | Koşullu Olasılık, Bayes Teoremi | Anlatım, Soru çözümü |
4 | Literatür okuması, ödev | İstatistik Temel Kavramları, Büyük Sayılar Kanunu | Anlatım, Soru çözümü |
5 | Literatür okuması, ödev | Tablolar, Serilerde Frekans Dağılımları, Kümülatif, Kontenjans Tablosu | Anlatım, Soru çözümü |
6 | Literatür okuması, ödev | Merkezi Eğilim Ölçüleri, Aritmetik Ortalama | Anlatım, Soru çözümü |
7 | Literatür okuması, ödev | Merkezi eğilim ölçüleri, Mod, Medyan ve Merkezi Eğilim Ölçüleri Karşılaştırması | Anlatım, Soru çözümü |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuması, ödev | Merkezi Dağılım Ölçüleri | Anlatım, Soru çözümü |
10 | Literatür okuması, ödev | Rastgele Değişkenler (Kesikli(Süreksiz), Sürekli), Beklenen Değer, Varyans | Anlatım, Soru çözümü |
11 | Literatür okuması, ödev | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları-1 (Bernoulli, Binom, Pascal, Poisson, Düzgün Dağılım)I | Anlatım, Soru çözümü |
12 | Literatür okuması, ödev | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları-2 (Bernoulli, Binom, Pascal, Poisson, Düzgün Dağılım)I | Anlatım, Soru çözümü |
13 | Literatür okuması, ödev | Normal Dağılım | Anlatım, Soru çözümü |
14 | Literatür okuması, ödev | Z-Dağılım | Anlatım, Soru çözümü |
15 | Literatür okuması, ödev | Normal Dağılım ile Standart Normal Dağılımın Karşılaştırılması | Anlatım, Soru çözümü |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Spiegel, M. R., & Stephens, L. J. (2013). İstatistik. Çev: ÇELEBİOĞLU, S.), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Newbold, P. (2013). İşletme ve İktisat İçin İstatistik,[Çev Şenesen Ü.], 8. Basım, Literatür Ya., İstanbul. |
http://jtsa.ieu.edu.tr/ |
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
3 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
3 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
3 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
3 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
3 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
3 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
3 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
3 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
3 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
3 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
3 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |