Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS317 | VERİ ANALİTİĞİ I | 5 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA İMRE BIYIKLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencileri veri toplamaya, tanımlamaya ve analiz etmeye ve işletme alanı ile ilgili kararlar almaları için ileri istatistiksel araçları kullanmaya hazırlamaktır. Ders kapsamında ağırlıklı olarak öngörüye dayalı veri madenciliği algoritmalarına yer verilecek ve R dili ile işletme uygulamaları yapılacaktır. Öğrencilere, sistematik yaklaşımla problem çözme ve proje geliştirme alışkanlıklarının kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Veri Madenciliği/Makine Öğrenmesi algoritmalarını içeren bu ders de kümeleme, naïve bayes,logistic regresyon, karar ağaçları gibi öngörüye dayalı algoritmalar ele alınacaktır. Ayrıca, bu ders algoritma ile ilgili R paketlerinin kullanılmasına ilişkin uygulamaları ve proje çalışmalarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Veri giriş ve çıkışı için farklı dosya formatlarını kullanır. {use} |
Açık kaynak kodlu bir platform olan R'da istatistiksel analizler yapar. {analysis} |
Analiz edilen verinin doğruluğunu değerlendirir. {evaluate} |
Kendi analiz tekniğini kendisi geliştirir. {develop} |
Veri ayıklama ve veri indirgeme tekniklerini değerlendirir. {assess} |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders Bilgisi(Syllabus) ve Veri Analitiğine ile R Programlama Dili'ne Giriş | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
2 | Literatür Araştırılır. Ödev 1 verilir. | R Programlama Dili'nde Temel Veri Yapıları | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
3 | Öğrenilen konular tekrarlanır, sorular çıkarılır. Ödev 1 teslim edilir ve Ödev 2 verilir | R Programlama Dili'nde Fonksiyonlar, Kontrol İfadeleri ve Döngüler | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
4 | Öğrenilen konular tekrarlanır, sorular çıkarılır. Ödev 2 teslim edilir. | R ile Eksik Veri ve Dosya İşlemleri, Veri Süzme ve Manipülasyonu, Çapraz Doğrulama, Standardizasyon ve Normalizasyon İşlemleri | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
5 | Öğrenilen konular tekrarlanır, sorular çıkarılır. Ödev 3 verilir. | R ile Görselleştirme | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
6 | Öğrenilen konular tekrarlanır, sorular çıkarılır. Ödev 3 teslim edilir. | R ile Basit ve Çok Değişkenli Regresyon | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
7 | Öğrenilen konular tekrarlanır, sorular çıkarılır. Ödev 4 verilir. | Polinom Doğrusal Regresyon Analizi, Doğrusal Olmayan Regresyon Analizi | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ara sınav değerlendirmesi yapılır ve Ödev 4 teslim edilir. Dönem projesi verilir. | Destek Vektör Makinesi Regresyon Analizi | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
10 | Birinci Vak'a çalışması verilir. Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları, (Balaban & Kartal) Bölüm 4.1 | Logistic Regresyon | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
11 | Birinci Vak'a çalışması teslim edilir. İkinci Vak'a çalışması verilir. Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları, (Balaban & Kartal) Bölüm 4.2 | Basit(Naive)Bayes Sınıflandırma Algoritması | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
12 | İkinci Vak'a çalışması teslim edilir. Üçüncü Vak'a çalışması verilir. Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları, (Balaban & Kartal) Bölüm 4.3 | K-En Yakın Komşu Algoritması | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
13 | Üçüncü Vak'a çalışması teslim edilir. | Regresyon Ağaçları ve Sınıflandırma Ağaçları | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
14 | Öğrenilen konular tekrarlanır, sorular çıkarılır. | R ile Yapay Sinir Ağları | Anlatım, Etkileşim, Uygulama |
15 | Final Projesi için ön hazırlık çalışma yapılır | Final projeleri hakkında sorular cevaplandırılır. | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
M. Erdal Balaban & Elif Kartal, “Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi, Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları”, İkinci Baskı, Çağlayan Yayınevi, 2018. http://www.caglayan.com/urundetay/621387/Veri-Madenciligi-ve-Makine-Ogrenmesi-Temel-Algoritmalari-ve-R-Dili-ile-Uygulamal-9789754361353#sthash.d3l4FhHc.dpbs |
R for Everyone: Advanced Analytics and Graphics, 2nd Edition, Pearson Global Edition. Author: Jared P. Lander (https://www.jaredlander.com/about/ ) https://www.homerbooks.com/urun/r-for-everyone-advanced-analytics-and-graphics |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
5 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
4 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
5 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
4 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
4 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
5 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 1 | 23 | 23 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 73 | 0 | 203 |
Genel Toplam | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |