TR EN

VERİ TABANI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS210 VERİ TABANI YÖNETİMİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; SQL dilini kullanarak veriye erişebilme, sorgu sonuçlarını grafik, tablo, rapor şeklinde listeyebilme ve analiz yapabilme. Ayrıca, Oracle ilişkisel veritabanı sistemlerini tanıma, PL/SQL ile ileri düzey veri işleme araçları geliştirebilme.
İçerik: Dersin içeriği, veritabanı sistemleri kavramları, hareket işleme, eş zamanlılık kontrolü ve veritabanı kurtarma, nesneye yönelik ve nesne-ilişkisel veritabanları, yarı yapısal veri ve XML, paralel ve dağıtık veritabanları, ileri dağıtık veritabanları kavramları, büyük veriye giriş, geçici veritabanlarıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Veri tabanı yönetim sistemlerinin organizasyon içerisindeki rolünü değerlendirir.
Veri tabanları için güncel ve mantıksal tasarım yöntemlerini kullanır.
Mantıksal tasarımından fiziksel bir veritabanı tasarımı oluşturur.
Bilgi teknolojisi problemine bir veritabanı çözümünü uygular.
SQL sorgu dilini kullanır.
Yönetim ve raporlama uygulamaları için alternatif tasarım tekniklerini tespit eder.
Büyük veri setleri için sorgular hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş Anlatım, Tartışma, Uygulama
2 Literatür Okuması Hareket İşleme Kavramları Anlatım, Tartışma, Uygulama
3 Literatür Okuması Hareket İşleme Kavramları Anlatım, Tartışma, Uygulama
4 Literatür Okuması Eşzamanlılık Kontrolü Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama
5 Literatür Okuması Eşzamanlılık Kontrolü Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama
6 Literatür Okuması Veritabanı Kurtarma Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama
7 Literatür Okuması Nesneye yönelik ve Nesne İlişkisel Veritabanları Anlatım, Tartışma, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Yarı-Yapısal Veri ve XML Anlatım, Tartışma, Uygulama
10 Literatür Okuması Paralel ve Dağıtık Veritabanları Anlatım, Tartışma, Uygulama
11 Literatür Okuması Dağıtık Veritabanları-İleri Kavramlar Anlatım, Tartışma, Uygulama
12 Literatür Okuması Dağıtık Veritabanları-İleri Kavramlar Anlatım, Tartışma, Uygulama
13 Literatür Okuması Büyük Veri - Apache Hadoop, MapReduce & Pig Latin Anlatım, Tartışma, Uygulama
14 Literatür Okuması Geçici Veritabanları Anlatım, Tartışma, Uygulama
15 Literatür Okuması Genel Tekrar Anlatım, Tartışma, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özseven, T. (2015). Veritabanı Yönetim Sistemleri II. Ekin Basım Yayın

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
4
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
5
2
Prepare software and projects related with the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
5
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
5
2
Establish a healthy contact with colleagues
4
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
5
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
4
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 6 48
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0