Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS316 | VERİ ANALİTİĞİ II | 6 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere farklı türdeki problemleri çözebilmek için basit temel algoritmalar geliştirebilmeyi ve bu algoritmaları bilgisayar ortamında gerçekleyebilmek amacıyla programlamayı ve programlamanın temel yapılarını güncel bir programlama dili (Python) üzerinden öğretmek; böylelikle öğrencilerin birer veri bilimcisi gibi düşünebilmelerini sağlamak. |
İçerik: | Dersin içeriği, algoritma ve programlama kavramları, değişkenler, veri tipleri, giriş ve çıkış deyimleri, diziler, listeler, sözlükler, fonksiyonlar, dosya işlemleri ve Veri analitiği aracı olarak Python dili kullanılmasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Günlük hayatta karşılaşılan problemlerin çözümü için algoritma geliştirir. {geliştirme} |
Python programlama dilinin sunmuş olduğu fonksiyonları değerlendirir. {değerlendirme} |
Python programlama dili ile algoritmalar tasarlar. {tasarı} |
Algoritmaların kullanılabilirliğini test eder. {test} |
Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlerin yanı sıra halk sağlığı, güvenliği ve refahı göz önünde bulundurularak belirlenen ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için makine öğrenmesi tasarımını uygulayabilir.{Uygulama} |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders Bilgisi (Syllabus) ve Veri Analitiğine Genel Bakış, Çalışma Gruplarının Belirlenmesi (Son tarih:22.03.2022), Sürdürülebilirlik konusu | Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama |
2 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python Dili’ne Giriş ve Alıştırmalar I, Sürdürülebilirlik:Amaç-1,2,3 | Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama |
3 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python Dili’ne Giriş ve Alıştırmalar II, Sürdürülebilirlik:Amaç-4,5 | Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama |
4 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Veri Anlama ve Veri Önişleme, Sürdürülebilirlik:Amaç-6,7 | Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama |
5 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Veri Görselleştirme, Sürdürülebilirlik:Amaç-8,9,10 | Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama |
6 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Kümeleme (Clustering), Sürdürülebilirlik:Amaç-11,12,13 | Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama |
7 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Konuların Gözden Geçirilmesi ve Sınıf-içi Tartışma, Sürdürülebilirlik:Amaç-14,15,16 | Sınıf-içi Tartışma için Okunması Gereken Makale: Kartal, E., Balaban, M. E. ve Bayraktar, B. (2021). Küresel COVID-19 Salgınının Dünyada ve Türkiye’de Değişen Durumu ve Kümeleme Analizi. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi, 84(1), 9-19. doi:10.26650/IUITFD.2020.0077 |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Vak’a Grup Çalışması 1: Basit ve Çok Değişkenli Regresyon | Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü |
10 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Vak’a Grup Çalışması 2: k-En Yakın Komşu Algoritması | Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü |
11 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Vak’a Grup Çalışması 3: Naive Bayes Algoritması | Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü |
12 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Vak’a Grup Çalışması 4: Karar Ağaçları | Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü |
13 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Vak’a Grup Çalışması 5: Topluluk Öğrenmesi (Rastgele Orman Algoritması) | Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü |
14 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Python ile Vak’a Grup Çalışması 6: Yapay Sinir Ağları | Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü |
15 | Örnek Olay İncelemesi, Ödev | Genel Konu Tekrarı | Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Data Mining for Business Analytics: Concepts, Techniques and Applications in Python 1st Edition by Galit Shmueli , Peter C. Bruce, Peter Gedeck, Nitin R. Patel. |
Editörler: Balaban M.E., Kartal, E., “Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi Temel Kavramlar, Algoritmalar, Uygulamalar”, Çağlayan Kitapevi, İSTANBUL, 2019. |
Editörler: Balaban, M.E., Kartal E., “R ile Veri Madenciliği Uygulamaları”, Çağlayan Kitapevi, Ağustos 2016. |
M. Erdal Balaban & Elif Kartal, “Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi, Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları”, İkinci Baskı, Çağlayan Kitapevi, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
5 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
5 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
4 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
3 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
3 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
4 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 7 | 4 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 64 | 0 | 202 |
Genel Toplam | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |