TR EN

VERİ ANALİTİĞİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS316 VERİ ANALİTİĞİ II 6 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere farklı türdeki problemleri çözebilmek için basit temel algoritmalar geliştirebilmeyi ve bu algoritmaları bilgisayar ortamında gerçekleyebilmek amacıyla programlamayı ve programlamanın temel yapılarını güncel bir programlama dili (Python) üzerinden öğretmek; böylelikle öğrencilerin birer veri bilimcisi gibi düşünebilmelerini sağlamak.
İçerik: Dersin içeriği, algoritma ve programlama kavramları, değişkenler, veri tipleri, giriş ve çıkış deyimleri, diziler, listeler, sözlükler, fonksiyonlar, dosya işlemleri ve Veri analitiği aracı olarak Python dili kullanılmasıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Günlük hayatta karşılaşılan problemlerin çözümü için algoritma geliştirir. {geliştirme}
Python programlama dilinin sunmuş olduğu fonksiyonları değerlendirir. {değerlendirme}
Python programlama dili ile algoritmalar tasarlar. {tasarı}
Algoritmaların kullanılabilirliğini test eder. {test}
Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlerin yanı sıra halk sağlığı, güvenliği ve refahı göz önünde bulundurularak belirlenen ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için makine öğrenmesi tasarımını uygulayabilir.{Uygulama}

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders Bilgisi (Syllabus) ve Veri Analitiğine Genel Bakış, Çalışma Gruplarının Belirlenmesi (Son tarih:22.03.2022), Sürdürülebilirlik konusu Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama
2 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python Dili’ne Giriş ve Alıştırmalar I, Sürdürülebilirlik:Amaç-1,2,3 Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama
3 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python Dili’ne Giriş ve Alıştırmalar II, Sürdürülebilirlik:Amaç-4,5 Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama
4 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Veri Anlama ve Veri Önişleme, Sürdürülebilirlik:Amaç-6,7 Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama
5 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Veri Görselleştirme, Sürdürülebilirlik:Amaç-8,9,10 Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama
6 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Kümeleme (Clustering), Sürdürülebilirlik:Amaç-11,12,13 Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama
7 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Konuların Gözden Geçirilmesi ve Sınıf-içi Tartışma, Sürdürülebilirlik:Amaç-14,15,16 Sınıf-içi Tartışma için Okunması Gereken Makale: Kartal, E., Balaban, M. E. ve Bayraktar, B. (2021). Küresel COVID-19 Salgınının Dünyada ve Türkiye’de Değişen Durumu ve Kümeleme Analizi. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi, 84(1), 9-19. doi:10.26650/IUITFD.2020.0077
8 - ARA SINAV -
9 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Vak’a Grup Çalışması 1: Basit ve Çok Değişkenli Regresyon Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü
10 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Vak’a Grup Çalışması 2: k-En Yakın Komşu Algoritması Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü
11 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Vak’a Grup Çalışması 3: Naive Bayes Algoritması Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü
12 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Vak’a Grup Çalışması 4: Karar Ağaçları Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü
13 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Vak’a Grup Çalışması 5: Topluluk Öğrenmesi (Rastgele Orman Algoritması) Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü
14 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Python ile Vak’a Grup Çalışması 6: Yapay Sinir Ağları Öğrenci Sunumları: Algoritmanın Anlatılması ve Örnek Bir Vak’anın Python ile Çözümü
15 Örnek Olay İncelemesi, Ödev Genel Konu Tekrarı Anlatım, Örnek Çözümü, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Data Mining for Business Analytics: Concepts, Techniques and Applications in Python 1st Edition by Galit Shmueli , Peter C. Bruce, Peter Gedeck, Nitin R. Patel.
Editörler: Balaban M.E., Kartal, E., “Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi Temel Kavramlar, Algoritmalar, Uygulamalar”, Çağlayan Kitapevi, İSTANBUL, 2019.
Editörler: Balaban, M.E., Kartal E., “R ile Veri Madenciliği Uygulamaları”, Çağlayan Kitapevi, Ağustos 2016.
M. Erdal Balaban & Elif Kartal, “Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi, Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları”, İkinci Baskı, Çağlayan Kitapevi, 2018.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
4
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
5
2
Prepare software and projects related with the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
5
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
4
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
5
2
Establish a healthy contact with colleagues
3
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
3
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
4
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 4 28
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 64 0 202
Genel Toplam 202
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0