Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HUK102 | HUKUKA GİRİŞ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KARASU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hukuk kavramı, hukuk sistemleri, Türk yargı sisteminin işleyişi, hukuki işlemler, olaylar, hak ve borç kavramları, sözleşme türleri gibi konularda genel hukuk bilgisi kazanılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hukuk Kavramı, Hukuk Sistemleri, Hukukun Dalları, Hukukun Kaynakları: Asıl Kaynaklar ve Yardımcı Kaynaklar, Anayasa Yargısı, Adli Yargı, İdari Yargı, Dava Türleri: Hukuk Davaları, Ceza Davası ve İdari Davalar, Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler ve Haklar, Kişilik Kavramı, Kişilerin Sınıflandırılması ve Ehliyetleri, Dernekler ve Vakıflar, Miras Kavramı ve Kanuni Mirasçılar, Mülkiyet Hakkı ve Mülkiyet Hakkından Doğan Yetkiler, Borç Kavramı, Sözleşmeden Doğan Borçlar, Haksız Fiilden Doğan Borçlar, Sebepsiz Zenginleşmeden Doğan Borçlar, Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi, Sözleşme Türleri konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hukuk kavramını, hukuk dallarını ve hukukun kaynaklarını bilir. |
Dünyada mevcut olan hukuk sistemlerini ve Türkiye'de uygulanmakta olan hukuk sistemini değerlendirir |
Hukuki işlemleri, hukuki olayları ve kamu hukukundan ve özel hukuktan doğan haklarını bilir. |
Kişilik kavramını ve kişilerin ehliyetleri bakımından sınıflandırılmasını yorumlar. |
Türk yargı sistemini ve dava türlerini bilir. |
Bir borç ilişkisini doğuran ve sona erdiren sebepleri tanımlar. |
Sözleşme kavramını ve uygulamada karşılaşılan sözleşme türlerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | Hukuk Kavramı, Hukuk Sistemleri, Hukukun Dalları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynak Taraması | Hukukun Kaynakları: Asıl Kaynaklar ve Yardımcı Kaynaklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kaynak Taraması | Anayasa Yargısı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynak Taraması | Adli Yargı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynak Taraması | İdari Yargı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynak Taraması | Dava Türleri: Hukuk Davaları, Ceza Davası ve İdari Davalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynak Taraması | Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler ve Haklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Kişilik Kavramı, Kişilerin Sınıflandırılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kaynak Taraması | Hak Ehliyeti- Fiil Ehliyeti | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynak Taraması | Miras Kavramı ve Kanuni Mirasçılar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynak Taraması | Miras Paylaşımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kaynak Taraması | Borç Kavramı, Sözleşmeden Doğan Borçlar, Haksız Fiilden Doğan Borçlar, Sebepsiz Zenginleşmeden Doğan Borçlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kaynak Taraması | Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kaynak Taraması | Borçların Hükümleri, Borçların Sona Ermesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kemal GÖZLER, Hukuka Giriş, Ekin Yayınları, 2024 |
Muhammet ÖZEKES, Temel Hukuk Bilgisi, Oniki Levha Yayınları, 2023 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 4 | 200 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
4 | |||||
2 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
1 | |||||
3 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
0 | |||||
4 |
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
|
4 | |||||
2 |
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
3 | |||||
2 |
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
|
5 | |||||
3 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
3 | |||||
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
|
0 | |||||
2 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
4 | |||||
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
2 | |||||
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
3 | |||||
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
3 | |||||
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
2 | |||||
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 4 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |