Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU108 | TÜRK ANAYASA HUKUKU | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, anayasa hukukunun genel esasları çerçevesinde anayasa kavramı işlendikten sonra öğrencilerin, devlet kavramı ve devlet türleri, hükümet sistemleri ve demokrasi kavramlarını analiz etmesini sağlamaktır. Türk anayasa hukuku konu başlığı altında da Osmanlı anayasal gelişmeleri, Cumhuriyet dönemi anayasal gelişmeleri, 1982 Anayasasından doğan temel hak ve özgürlükler, bunların sınırlandırılması ve TC Devletinin temel organlarının özelliklerinin tanınarak öğrenci tarafından değerlendirilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, anayasacılık fikrinin doğuşu, gelişme süreci ve dünya üzerindeki başlıca devletlerin anayasal sistemlerinin yanı sıra Türkiye’deki anayasacılık hareketleri, geçmiş dönemlerde uygulanmış Türk anayasaları ile karşılaştırmalı olarak 1982 Türk anayasasının getirmiş olduğu yasal sistemi kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Anayasa hukukunun sistematiğini ve temel kavramları açıklar. |
Asli kurucu iktidar ve tali kurucu iktidar kavramlarını kullanarak anayasa yapım süreçlerini tarif eder. |
Farklı devlet biçimlerini eleştirel bir biçimde karşılaştırır. |
Farklı devlet biçimleri, hukuki yapılar ve rejimler arasındaki farkları hukuki kavramlarla çizer ve gösterir. |
Temel hak ve özgürlüklerin sistematik yapısı ile Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının koruduğu temel hak ve özgürlükleri aktarır. |
Türkiye Cumhuriyeti’nin işleyişini sağlayan temel organları ve ilkeleri, güncel reformlar ve hukuki gelişmeler eşliğinde yorumlar.. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Anayasa Kavramının Tanımı, Anayasa türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Osmanlı Dönemi Anayasal Gelişmeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Cumhuriyet Dönemi Anayasal Gelişmeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | 1982 Anayasası'nın Başlıca Özellikleri ve Temel İlkeler (Cumhuriyetçilik İlkesi, Üniter Devlet İlkesi, İnsan Haklarına Saygılı Devlet İlkesi, Atatürk Milliyetçiliği'ne Bağlı Devlet İlkesi) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Demokratik Devlet İlkesi, Laik Devlet İlkesi, Sosyal Devlet İlkesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Hukuk Devleti İlkesi, Toplumun Huzuru, Millî Dayanışma ve Adalet İlkeleri , Başlangıçta Belirtilen İlkelere Dayanma, Milli Egemenlik İlkesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Anayasanın Bağlayıcılığı ve Üstünlüğü Devletin Resmi Dili, Bayrağı, Milli Marşı, Başkenti, Devletin Temel Amaç ve Görevleri, Değiştirilebilecek / Değiştirilemeyecek İlkeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Temel Hak ve Hürriyetler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Temel Hak ve Hürriyetlerin Kullanılmasında Sistemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Siyasi Partiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | TBMM Üyelerinin Seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | TBMM Üyelerinin Hukuki Statüsü | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | TBMM'nin İç Yapısı ve Çalışma Düzeni | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kemal Gözler Türk Anayasa Hukuku Dersleri | Yasama Fonksiyonu, Yürütme Fonksiyonu ve Yargı Fonksiyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gözler, K. (2019), Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi. |
Gözler, K. (2019), Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi. |
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
4 | |||||
2 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
2 | |||||
3 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
0 | |||||
4 |
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
|
3 | |||||
2 |
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
4 | |||||
2 |
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
|
5 | |||||
3 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
4 | |||||
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
|
1 | |||||
2 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
4 | |||||
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
3 | |||||
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
3 | |||||
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
1 | |||||
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
1 | |||||
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |