TR EN

KENTLEŞME POLİTİKALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKY437 KENTLEŞME POLİTİKALARI 7 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. FATMA GÜL GEDİKKAYA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste, kentler ve Kentleşme olgusunun sosyo-kültürel, ekonomik ve politik altyapısını tanımlayabilmek ve kentleşme sorunları ve çözümleri, kentleşme politikaları, kent hukuku gibi konularda temel bilgilerin edinilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; kent kavramı, doğuşu, gelişimi ve kuramları ile dünyada ve Türkiye’de kentleşme süreçlerinin incelenmesi konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kent kavramının doğuşunu, gelişimini ve değişimini tarihsel perspektif içinde yorumlar.(Interpret)
Türkiye’de kentleşme sürecinin gelişimini, kent kuramları çerçevesinde tartışabilir. (Discuss)
Kent yönetimine ilişkin temel kaynakları araştırır. (Research)
Kent yaşamının gelişimine katkı sağlayacak alternatif çözümleri güçlü ve zayıf yanlarıyla değerlendirir. (Evaluate)
Türkiye’deki kentleşme uygulamalarını güncel tartışmalar ışığında yeniden yorumlar. (Interpret)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Kent kavramı, kentin farklı kuramlar açısından tanımlanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Tarihsel süreçte kentin ortaya çıkışı ve gelişimine cevap arayışı kent kuramlarına giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Kent kuramları; David Harvey Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap okuma Kent Kuramları; Castells Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Kent Kuramları; Lefebvre Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
7 Kitap okuma Kentleşme kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Kentleşmenin kavramsal tanımı, kentleşme nedenleri, kentleşmenin boyutları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
10 Kitap okuma Kentleşme süreçleri; 19. yüzyılda Kentler, 2. Dünya Savaşı sonrası kentler, küreselleşme sürecinde kentler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Türkiye'de kentleşme süreçleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Türkiye'de kentleşme politikalarının uygulanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
13 Kitap okuma Ülkemizde kentleşme ve planlama sorunları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
14 Kitap okuma Kentleşme ve planlama sorunlarına ilişkin çözüm önerilerinin ve reformların tartışılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap okuma Genel değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ruşen, K. (2012) . Kentleşme Politikası. (12. Basım). Ankara: İmge.
Weber, M. (2000), Şehir, Modern Kentin Oluşumu. (Cev M. Ceylan). İstanbul: Bakış Yay.
Cochrane, A. (2016). Understanding Urban Policy: A Critical Introduction, Wiley-Blackwell.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
5
2
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
2
3
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
1
4
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
4
2
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
4
2
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
5
3
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
3
2
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
0
2
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
3
2
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
1
2
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
3
2
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
2
3
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
2
4
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 202
Genel Toplam 202
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0