TR EN

INTERNATIONAL ECONOMICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ECF351 INTERNATIONAL ECONOMICS 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenciye bir ülkenin dış ticaret performansını ve uluslararası iktisat politikalarının etkilerini analiz etme yeteneği kazandırmaktır.
İçerik: Uluslararası İktisadın Gelişimi, Üstünlükler Teorisi, Heckscher- Ohlin Modeli Faktör Donatım Teorisi, Dış Ticaret Modelinde Yeni Teoriler , Gümrük Tarifeleri ve Ödemeler Bilançosu gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ülkelerin dış ticaret stratejilerini karşılaştırır.(compare) (4)
Dış ticaret modellerinin teorik alt yapısını açıklar.(explain) (2)
Dış ticaret politikasının gelir dağılımı, büyüme ve kalkınma gibi birçok ekonomik faktör üzerindeki etkisini analiz eder. (analyze)(4)
Dış Ödemeler bilançosu ana hesaplarını açıklar.(explain) (2)
Dış ticaret dengesizliğinin giderilmesinde kullanılması gereken araçları tanımlar.(describe)(2)
Uluslararası finans kuruluşlarını, nasıl işlediğini ve dış ticaret üzerindeki etkisini analiz eder. (analyze) (4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Küreselleşme-Giriş Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
2 Kitap Okuma Mutlak ve Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
3 Kitap Okuma Neoklasik Dış Ticaret Teorisi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Kitap Okuma Talep ve Arz, Teklif Eğrileri ve Ticaret Şartları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Kitap Okuma Talep ve Arz, Teklif Eğrileri ve Ticaret Şartları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Kitap Okuma Faktör Donatımı ve Heckscher-Ohlin Teorisi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
7 Kitap Okuma Faktör Donatımı ve Heckscher-Ohlin Teorisi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Ölçek Ekonomileri, Eksik Rekabet ve Uluslararası Ticaret Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Kitap Okuma Ekonomik Büyüme ve Uluslararası Ticaret Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Kitap Okuma Ticaret Kısıtlamaları: Tarifeler Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Kitap Okuma Tarife Dışı Ticaret Engelleri ve Yeni Korumacılık Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
13 Kitap Okuma Ekonomik Entegrasyon: Gümrük Birlikleri ve Serbest Ticaret Alanları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
14 Kitap Okuma Uluslararası Ticaret ve Ekonomik Kalkınma Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
15 Kitap Okuma Uluslararası Sermaye Hareketleri ve Çokuluslu Şirketler Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Krugman, P. Maurice Obstfeld and Marc Melitz (1996). International Economics: Theory and Policy
Södersten, Bo.(1971). International Economics. Macmillan. London
S. Husted and M. Melvin, International Economics (9th Edition) (Pearson Series in Economics, 2012
T. Pugel, International Economics (Mcgraw-hill Series in Economics), 2015
Dominick, Salvatore: Uluslararası İktisat,Bilim Teknik Yaynevi, 2018

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences. (Bloom 1)
2
2
Evaluate the economic environment and overall sustainability of firms. (Bloom 4)
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate principles and concepts of economics and finance with other disciplines. (Bloom 4)
2
2
Define principles, concepts, methods and theories related with economics and finance. (Bloom 1)
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the charts and tables related to the field. (Bloom 2)
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the theoretical models of economic policies which have direct or indirect effects by using the facts and dynamics of the economic system.(Bloom 4)
3
2
Analyze economic and financial reports. ((bloom 4)
1
3
Use basic mathematics, statistics and econometric methods and tools to solve economic and financial problems. (Bloom 3)
2
4
Interpret the operation of current economic, political and social events by using institutional information related with Economics and Finance.(Bloom 2)
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize economic and financial activities in humanitarian and social terms with adherence to ethics. (Bloom 4).
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop a critical perspective on national and international economic, political, social, financial and development problems. (bloom 6)
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the agenda on economics, politics and social issues and improve himself/ herself. (bloom 6)
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues and problems by using the structure and properties of Macro and Microeconomics and variables. (Bloom 4)
1
2
Evaluate the effectiveness of the general economic system and public policies and their effects on markets and basic economic variables.(Bloom 4)
2
3
Analyze the cause and effect relationships between the relevant economic variables. (Bloom 4)
1
4
Evaluate the expected trends and portfolio analyzes in interest and exchange rates within the framework of the general financial system. (Bloom 4)
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 3 18
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 10 60
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 10 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0