Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF222 | İSTATİSTİK II | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, teori ve uygulama yapısını oluşturacak istatistiki analiz tekniklerini ve analiz sonuçlarına göre bilimsel karar verme yetkinliğini kazandırmaktır. |
İçerik: | Tek ve iki ana kütle için güven aralığı tahminleri, Tek ve iki ana kütle için hipotez testleri, Basit ve çoklu regresyon analizi, Parametrik olmayan istatistik, Ki kare dağılımı gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İstatistiklerden yararlanarak parametre hakkında yorum yapar. (interpret) (4) |
İki değişken arasındaki ilişkiyi karşılaştırır.(compare) (4) |
İndeks çeşitlerini ve hesaplamalarını yorumlar.(interpret) (4) |
Çapraz tabloları sınıflandırır.(classify) (4) |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak hipotezleri analiz eder.(analyze) (4) |
Hipotez testi, Ki Kare dağılımları ile ilgili problemleri çözer.(solve) (3) |
Dağılımları istatistiki olarak yorumlar. (interpret) (4) |
Dağılımları analiz eder.(analyze) (4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Kavramı ve Türleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Merkezi Limit Teoremi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Hipotez Testi Kavramı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Tek Değerin ve Ortalamaların Hipotez Testi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Tek Değerin ve Ortalamaların Hipotez Testi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Tek Değerin ve Ortalamaların Hipotez Testi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Regresyon analizleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Doğrusal Trend | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Eğrisel Trend | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | İndeksler ve Zaman İndeksleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Basit ve Bileşik İndeksler | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Ki Kare Dağılımı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Ki Kare Testi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar ve Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Murray R. Spiegel, Larry J. Stephens(2013). Statistic. Nobel Akademik Yayıncılık |
Çil,B.(2008).İstatistik.8. Baskı. Detay Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
||||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
||||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
||||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
||||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
||||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
||||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
||||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
||||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
||||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
||||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
||||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |