Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM407 | YAPAY ZEKA | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin yapay zekânın temel mantığını kavramalarını ve yapay zekâ uygulamalarını iletişim alanı için analiz etmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini zekâ ve yapay zekanın temel kavramları, yeni medya algoritmaları, sorunların çözümünde yapay zekanın rolü ve kullanım biçimleri oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yapay Zekâ türlerini ve yapay zekanın geleceğini tartışabilme |
Bilişim alanında ortaya çıkabilecek açıklarda yapay zekânın ne gibi roller oynayabileceğini öngörebilme |
Yapay Zekâ algoritmalarını ve bu algoritmaların iletişim alanına etkisini eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilme |
Yapay Zekânın iletişim alanını hem sektörel hem akademik olarak ne şekilde etkileyeceğine dair öngörülerde bulunabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Ders tanıtım ve yapay zeka kavramına giriş | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama | Yapay zekanın etkilerini anlamak | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama | Makine öğrenmesi sistemi ve özellikleri | Anlatım, Tartışma, Örneklendirme |
4 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Yapay Zekanın geleceğine dair görüşler ve İlk yapay zeka projenizi nasıl seçmelisiniz? | Anlatım, Örneklendirme |
5 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Yapay Zeka Kullanım alanları 1; Bilgi teknolojileri, Operasyonlar ve Otomasyon, Otomotiv ve Sürücüsüz araçlar, hukuk, | Anlatım, Tartışma |
6 | Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Yapay Zeka Kullanım alanları 2; Ses Görüntü ve diğer veriler, sağlık teknolojisi, Tekstil ve moda, | Anlatım, Tartışma, Örnek Şablonlarla Gösterme |
7 | Literatür Tarama | Yapay Zeka Kullanım alanları 2; Eğitim, Fintech, insan kaynakları, pazarlama ve satış | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnekleri tarama | İnsan ve yapay zeka I (İnsan destekli makineler) Yapay zeka projeleri | Anlatım, Tartışma, Sunum |
10 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | İnsan ve yapay zeka II (Makine destekli insanlar) | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Yapay zekayla değişecek iş yapma becerileri | Anlatım, Tartışma, Örneklerle Gösterme |
12 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Yapay zekanın iş yapma biçimlerine uyumu | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Tarama | Algoritmalarla problem çözme, Veri "yakıtı" ve yapay zeka | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Yapay zekanın geleceği I (Duygusallaşan bir yapay zeka mümkün mü?) | Anlatım, Tartışma, Örneklerle Gösterme |
15 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Proje ödev sunumları | Anlatım, Tartışma, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yapay Zeka: Bütünleşik Bilişe Doğru,Ali Orhan Aydın, İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları |
Akıllı Makineler Dağınık Zihinler, Mustafa Arslantunalı, İletişim Yayıncılık, 2019 |
David Eagleman, Incognito - Beynin Gizli Hayatı, Domingo Yayınevi, 2013 |
İnsan ve Davranışı, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitabevi, 2000 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
0 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
0 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
2 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
3 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
2 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
3 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
3 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
2 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
3 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
3 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
3 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |