TR EN

VERİ MADENCİLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM406 VERİ MADENCİLİĞİ 8 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; çağdaş veri madenciliği altında bulunan belirli algoritmaları ve bu algoritmaların nasıl kullanıldıklarını öğrenmek, veri madenciliği uygulamaları geliştirmek, veri biliminin geleceğini tartışmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; önemli bir bilimsel çalışma olarak makine öğrenmesinin veya genelleştirilmiş adı ile veri madenciliğinin temel konusu olan öngörü(prediction) veya tahmin, istatistik teknikler ve makine öğrenmesi, metin madenciliği konuları ve iş akışları sistematiğine bağlı kalarak işletme ve farklı sektörlerin uygulamaları ve uygulama aracı olarak R Programlama Dili konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Veri madenciliği şemsiyesi altında danışmanlı (supervised) ve danışmansız (unsupervised) makine öğrenmesi algoritmalarını tanıyabilme
Veri madenciliği dersi kapsamındaki metin madenciliği konuları ve iş akışları sistematiğine bağlı kalarak işletme ve farklı sektörlerin uygulamalarını kavrayabilme
Günümüzün dijital çağında enformasyon ve bilgi elde etmek için istatistik teknikler ve makine öğrenmesini kullanabilme
R Programlama Dili’ni uygulayabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bölüm 1 Açılış Dersi, Yapay Zekâ, Makine Öğrenmesi ve Veri Madenciliğine Giriş Anlatım, Tartışma, Uygulama
2 Bölüm 1 Veriye Dayalı Öğrenme Stratejileri, Danışmanlı ve Danışmansız Öğrenme Algoritmaları Anlatım, Tartışma, Uygulama
3 UCI Machine Learning Repository Veri Madenciliği Uygulama Alanları ve Örnekler Anlatım, Tartışma, Uygulama
4 Bölüm 3 Veri Madenciliği Yazılımları ve R Diline Giriş Anlatım, Tartışma, Uygulama
5 Bölüm 3 R Dilinde Temel Komutlar ve Örnekler Anlatım, Tartışma, Uygulama
6 Bölüm 1.6 Veri Ön İşleme ve Uygulamaları, Öğrenme ve Test Veri Setleri, Performans Değerlendirme ve Ölçme Anlatım, Tartışma, Uygulama
7 Bölüm 2.2, Bölüm 4.1 Sınıflandırma: k-En Yakın Komşu Algoritması ile Model Kurma, Performans Değerlendirme ve R Dili ile Uygulama Anlatım, Tartışma, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm 2.3, Bölüm 4.2 Sınıflandırma: Naïve Bayes Algoritması ve R Dili ile Uygulama Anlatım, Tartışma, Uygulama
10 Bölüm 2.5, Bölüm 4.4 Sınıflandırma: Karar Ağacı Algoritması ve R Dili ile Uygulama Anlatım, Tartışma, Uygulama
11 Bölüm 2.6, Bölüm 4.5 Kümeleme: k-Ortalamalar Algoritması ve R Dili ile Uygulama Anlatım, Tartışma, Uygulama
12 - Birliktelik Analizi: Apriori Algoritması ve R Dili ile Uygulama Anlatım, Tartışma, Uygulama
13 - Metin Madenciliği: Sentiment Analizi ve R Dili ile Uygulama-1 Anlatım, Tartışma, Uygulama
14 - Metin Madenciliği: Sentiment Analizi ve R Dili ile Uygulama-2 Anlatım, Tartışma, Uygulama
15 - Proje Ekip Sunumları Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

BALABAN, M. E., & Kartal, E. (2018). Veri Madenciliği Ve Makine Öğrenmesi. Çağlayan Kitabevi.
Özkan, Y. (2016). Veri madenciliği yöntemleri. Papatya Yayıncılık Eğitim.
Oğuzlar, A. (2011). Temel metin madenciliği. Dora Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
0
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
1
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
1
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
3
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
1
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
1
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
2
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
2
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
3
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
1
2
Design using new architectures of big data processing systems.
5
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 42 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0