Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM435 | BÜYÜK VERİ YÖNETİMİ | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA İMRE BIYIKLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Büyük veri ile başa çıkarken karşılaşılan zorlukları öğrenmek, modern büyük veri depolama sistemlerini kavrayabilmek, büyük verilerin farklı türlerini değerlendirmeyi öğrenmektir. |
İçerik: | Bu ders, Büyük veri kavramı, büyük veriyi etkin kullanan şirketler, Hadoop, Spark gibi temel büyük veri teknolojileri ve büyük ölçekli makine öğrenmesi yöntemleri, medya ve büyük veri ilişkisi, büyük ölçekli yapılandırılmış/yapılandırılmamış verileri, büyük ölçekli veri akışı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Büyük veriden güdümlü ve güdümsüz çıkarım elde eder. {conclude} |
Büyük veriyi R/Python gibi programlama dilleri kullanarak analiz eder. {analysis} |
Güncel uygulama alanlarını tanır. {recognize} |
Büyük veri analizinden elde ettiği bilgi keşfini günlük hayattaki problemleri çözmek için uyarlar. {modify} |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Ders Tanıtımı, Büyük Veri Kavramına Giriş | Anlatım |
2 | Literatür Tarama | Büyük Veriye Giriş, Büyük Verinin Bileşenleri, Büyük veri Analitiği | Anlatım, Tartışma, Örneklerle Gösterme |
3 | Literatür Tarama | Büyük Veri ve Yeni Medya İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Örneklerle Gösterme |
4 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Büyük Veri Teknolojilerini Kullanan Şirketler ve Kullanım Alanları | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
5 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Büyük Veri Teknolojileri ve Araçları: Hadoop, Eşle İndirge(MapReduce), Spark, NoSQL, MongoDB, Pig, Impala | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
6 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Büyük Veri için Makine Öğrenmesine Giriş, Öğrenme Stratejileri ve Analiz Süreci | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
7 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Büyük Veri İle Görselleştirme | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Proje/Ödev Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
10 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Proje/Ödev Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
11 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Basit(Naive) Bayes ile Büyük Veri Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
12 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Basit ve Çok Değişkenli Regresyon ile Büyük Veri Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
13 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | K-En Yakın Komşu Algoritması ile Büyük Veri Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
14 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Karar ağaçları ile Büyük Veri Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
15 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Logistic Regresyon ile Büyük Veri Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sakr S., Gaber M. M. (2014). Large Scale and Big Data. Florida: An Auerbach Book |
Marr B. (2017). Büyük Veri İş Başında. İstanbul: Mediacat Kitapları |
Gürsakal, N. (2014). Büyük Veri. Dora Yayıncılık. |
M. Erdal Balaban & Elif Kartal, “Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi, Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları”, İkinci Baskı, Çağlayan Yayınevi, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
1 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
1 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
2 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
3 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
0 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
2 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
1 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
1 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
3 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
1 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
5 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 68 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |