TR EN

BÜYÜK VERİ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM435 BÜYÜK VERİ YÖNETİMİ 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA İMRE BIYIKLI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Büyük veri ile başa çıkarken karşılaşılan zorlukları öğrenmek, modern büyük veri depolama sistemlerini kavrayabilmek, büyük verilerin farklı türlerini değerlendirmeyi öğrenmektir.
İçerik: Bu ders, Büyük veri kavramı, büyük veriyi etkin kullanan şirketler, Hadoop, Spark gibi temel büyük veri teknolojileri ve büyük ölçekli makine öğrenmesi yöntemleri, medya ve büyük veri ilişkisi, büyük ölçekli yapılandırılmış/yapılandırılmamış verileri, büyük ölçekli veri akışı konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Büyük veriden güdümlü ve güdümsüz çıkarım elde eder. {conclude}
Büyük veriyi R/Python gibi programlama dilleri kullanarak analiz eder. {analysis}
Güncel uygulama alanlarını tanır. {recognize}
Büyük veri analizinden elde ettiği bilgi keşfini günlük hayattaki problemleri çözmek için uyarlar. {modify}

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Ders Tanıtımı, Büyük Veri Kavramına Giriş Anlatım
2 Literatür Tarama Büyük Veriye Giriş, Büyük Verinin Bileşenleri, Büyük veri Analitiği Anlatım, Tartışma, Örneklerle Gösterme
3 Literatür Tarama Büyük Veri ve Yeni Medya İlişkisi Anlatım, Tartışma, Örneklerle Gösterme
4 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Büyük Veri Teknolojilerini Kullanan Şirketler ve Kullanım Alanları Anlatım, Örneklerle Gösterme
5 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Büyük Veri Teknolojileri ve Araçları: Hadoop, Eşle İndirge(MapReduce), Spark, NoSQL, MongoDB, Pig, Impala Anlatım, Örneklerle Gösterme
6 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Büyük Veri için Makine Öğrenmesine Giriş, Öğrenme Stratejileri ve Analiz Süreci Anlatım, Örneklerle Gösterme
7 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Büyük Veri İle Görselleştirme Anlatım, Örneklerle Gösterme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Proje/Ödev Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi Anlatım, Örneklerle Gösterme
10 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Proje/Ödev Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi Anlatım, Örneklerle Gösterme
11 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Basit(Naive) Bayes ile Büyük Veri Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
12 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Basit ve Çok Değişkenli Regresyon ile Büyük Veri Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
13 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma K-En Yakın Komşu Algoritması ile Büyük Veri Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
14 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Karar ağaçları ile Büyük Veri Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
15 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Logistic Regresyon ile Büyük Veri Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sakr S., Gaber M. M. (2014). Large Scale and Big Data. Florida: An Auerbach Book
Marr B. (2017). Büyük Veri İş Başında. İstanbul: Mediacat Kitapları
Gürsakal, N. (2014). Büyük Veri. Dora Yayıncılık.
M. Erdal Balaban & Elif Kartal, “Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi, Temel Algoritmaları ve R Dili ile Uygulamaları”, İkinci Baskı, Çağlayan Yayınevi, 2018.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
1
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
1
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
2
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
3
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
0
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
2
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
1
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
1
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
3
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
1
2
Design using new architectures of big data processing systems.
5
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 1 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 13 2 26
Proje Hazırlama 1 30 30
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 68 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0