Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ULT306 | KARAYOLU TAŞIMACILIĞI | 6 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilere Karayolu taşımacılığı kavramı, tarihsel gelişimi, süreçlerinin öğrenilmesi ve bu süreçlerin doğru şekilde yönetilebilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği karayolu taşımacılığının önemi, bileşenleri, karayolu ağı ve sıklığı, kullanım sıklığı, karayolu eşya taşımacılığında karşılaşılan sorunlar ve ülkelerle olan ikili ilişkilerin karayolu taşımacılığına etkisi, karayolu taşımacılığı ile ilişkili (CMR, TIR, ATP, ADR) gibi uluslararası anlaşmaların içeriği ve bunların ulusal mevzuatlar ile birlikte uygulama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası karayolu taşımacılığı sektörü hakkında temel bilgileri hatırlar. |
Diğer taşımacılık türleri ile karayolu taşımacılığını karşılaştırabilir. |
TIR Karnesi, ATA karne, CMR, gümrük beyannamesi gibi temel dokümanları tanır. |
Sürdürülebilir taşımacılık hakkında bilgi sahibi olarak karayolu taşımacılığı ile ilişkilendirebilir. |
Karayolu taşımacılığı ile ilgili (CMR, ATP, ADR, AETR, TIR) gibi uluslararası sözleşmeleri bilir ve ulusal mevzuatlar ile karşılaştırabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Karayolu taşımacılığına giriş | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Karayolu taşımacılığının yasal çerçevesi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Karayolu taşımacılğında uluslararası örgütler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Özellik Taşıyan Yükler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Tehlikeli Maddeler (ADR) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Karayolu taşımacılığında ana güzergahlar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | TIR Mevzuatı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Karayolu taşıma kanunu | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | CMR konvansiyonun kapsamı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | İhracatçının/ithalatçının sorumlulukları; örnek davalar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Nakliyecinin CMR kapsamında yükümlülükleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | CMR kapsamında ödenecek tazminat | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | CMR ve TTK’nın karşılaştırılması; örnek davalar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | CMR ve TTK davaların karşılaştırılması- 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
GÖRÇÜN, Ö.F. (2010), Karayolu Taşımacılığı, 2.Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım |
Doğan, A. (2014), Karayolu Yük Taşımacılığı İstanbul: Beta Basım Yayım |
Lu, M., (2016), Evaluation of Intelligent Road Transport Systems , The Institution of Engineering and Technology, London |
Doğan, A.,(2014), Kara Yolu Yük Taşımacılığı Beta Basım Dağıtım |
Intermodal magazine Turkish Transport News (http://www.intermodalmagazine.com/) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
5 | |||||
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies
|
4 | |||||
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
5 | |||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
4 | |||||
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
4 | |||||
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
5 | |||||
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management
|
5 | |||||
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
5 | |||||
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 8 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 7 | 49 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 201 |
Genel Toplam | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |