TR EN

KARAYOLU TAŞIMACILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ULT306 KARAYOLU TAŞIMACILIĞI 6 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilere Karayolu taşımacılığı kavramı, tarihsel gelişimi, süreçlerinin öğrenilmesi ve bu süreçlerin doğru şekilde yönetilebilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği karayolu taşımacılığının önemi, bileşenleri, karayolu ağı ve sıklığı, kullanım sıklığı, karayolu eşya taşımacılığında karşılaşılan sorunlar ve ülkelerle olan ikili ilişkilerin karayolu taşımacılığına etkisi, karayolu taşımacılığı ile ilişkili (CMR, TIR, ATP, ADR) gibi uluslararası anlaşmaların içeriği ve bunların ulusal mevzuatlar ile birlikte uygulama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası karayolu taşımacılığı sektörü hakkında temel bilgileri hatırlar.
Diğer taşımacılık türleri ile karayolu taşımacılığını karşılaştırabilir.
TIR Karnesi, ATA karne, CMR, gümrük beyannamesi gibi temel dokümanları tanır.
Sürdürülebilir taşımacılık hakkında bilgi sahibi olarak karayolu taşımacılığı ile ilişkilendirebilir.
Karayolu taşımacılığı ile ilgili (CMR, ATP, ADR, AETR, TIR) gibi uluslararası sözleşmeleri bilir ve ulusal mevzuatlar ile karşılaştırabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Karayolu taşımacılığına giriş Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Karayolu taşımacılığının yasal çerçevesi Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Karayolu taşımacılğında uluslararası örgütler Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Özellik Taşıyan Yükler Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Tehlikeli Maddeler (ADR) Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Karayolu taşımacılığında ana güzergahlar Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma TIR Mevzuatı Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Karayolu taşıma kanunu Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma CMR konvansiyonun kapsamı Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma İhracatçının/ithalatçının sorumlulukları; örnek davalar Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Nakliyecinin CMR kapsamında yükümlülükleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma CMR kapsamında ödenecek tazminat Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma CMR ve TTK’nın karşılaştırılması; örnek davalar Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma CMR ve TTK davaların karşılaştırılması- 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

GÖRÇÜN, Ö.F. (2010), Karayolu Taşımacılığı, 2.Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım
Doğan, A. (2014), Karayolu Yük Taşımacılığı İstanbul: Beta Basım Yayım
Lu, M., (2016), Evaluation of Intelligent Road Transport Systems , The Institution of Engineering and Technology, London
Doğan, A.,(2014), Kara Yolu Yük Taşımacılığı Beta Basım Dağıtım
Intermodal magazine Turkish Transport News (http://www.intermodalmagazine.com/)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
5
2
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies
4
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
5
2
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
4
2
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
4
3
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
5
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management
5
3
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
5
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 8 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 7 49
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 201
Genel Toplam 201
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0