TR EN

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF218 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; karar vericilerin kâr odaklı politika ve uygulamalarının doğada ve toplumsal katmanlar üzerinde yarattığı tahribatın önüne geçebilmek adına çevre ve toplum odaklı faaliyetlere duyulan ihtiyaç dersin temel motivasyonudur. Ders çevresel ve ekonomik kalkınma uygulamalarını politik ve yönetimsel yaklaşımlarla günışığına çıkararak, öğrencilere sürdürülebilirlik politikalarını kıyaslama becerisi kazandırarak, yeni politikalar geliştirebilme yetkinliğini verebilmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, çevresel dışsallıklardan ve piyasa aksaklıklarından yola çıkarak sürdürülebilirlik kavramının tarihsel ve teorik çerçevesini; kavramsal ve teorik arka plan dahilinde, Dünyada ve Türkiye’de uygulanan sürdürülebilirlik politikalarının kıyaslamalı olarak değerlendirilmesini; endüstriyel ekoloji ve yeşil ekonominin sayısal göstergelerinin yorumlanmasını; ve sürdürülebilirliğin adalet ve refahla olan ilişkisinin analizini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çevresel dışsallıklar ve piyasa aksaklıkları çerçevesinde sürdürülebilirlik kavramına duyulan ihtiyacı açıklar.
Sürdürülebilirlik faaliyetlerinin tarihsel gelişimini ve kritik noktalarını dönemsel olarak sıralar.
Çevresel sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma teorilerini iktisadi ve sosyal göstergeler yardımıyla açıklar.
Endüstriyel süreçte çevresel sürdürülebilirliğin sağlanması için gerçek hayattaki uygulamaları karşılaştırarak karar verir.
Kahverengi-yeşil alanlara dair ekonomik göstergeleri analiz eder.
Çevresel adalet ve refah kavramlarının ilişkisini ve uygulanabilecek politikaları farklı varsayımlar ve hipotezler ışığında tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Sürdürülebilirliğin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Günümüz Koşullarında Sürdürülebilirliğin Önemi ve Kapsamı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Çevresel Sürdürülebilirliğe Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Çevresel Dışsallıklar ve Piyasa Aksaklıkları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Sürdürülebilir Kalkınma Teorisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Çevre ve Kalkınma Üzerine: “Çevresel Kuznets Eğrisi” Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Çevresel Sürdürülebilirlik-Kriz İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Endüstriyel Ekoloji ve Yeşil Kalkınma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Kahverengi-Yeşil Alanlar, Ekonomi Temelli Göstergeler ve Analizler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Yenilenebilir Enerji Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Sürdürülebilirliğin Teknoloji ve Eğitimle İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma Sürdürülebilirlik, Çevresel Adalet ve Refah İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma Dünya'da ve Türkiye’de Sürdürülebilirliği Destekleyen Yeşil Ekonomi Uygulamaları ve Kamu Politikaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnceiplik, G. K. (2018). Sürdürülebilir Sosyal Girişimler. 1. Baskı. Ankara: Ekin Kitabevi Yayınları.
Tekeli, İ. & Ataöv, A. (2017). Sürdürülebilir Toplum ve Yapılı Çevre. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
Gümüşoğlu, Ş. (2016). Dünya Klasmanında Sürdürülebilir Üretim. 1. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Fisk, P. (2011). Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr. 1. Baskı. İstanbul: Mediacat Kitapları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
2
2
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies
3
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
2
2
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
3
2
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
4
3
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
2
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management
2
3
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
3
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0