Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF220 | İŞ ETİĞİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, sosyal yaşamın bir parçası olan iş hayatında ilişkilerin değerleri üzerine tesis edilmesini sağlayacak bilgi ve bir etik perspektif kazandırmaktır. |
İçerik: | Etik ve etik eğilim, etik ve örgütsel paydaşlar, sosyal sorumluluk politikaları, çevresel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir tedarik zinciri, sürdürülebilir gelişim, örgüt ve sosyal konular, serbest ticaret-adil ticaret, örgüt ve toplum gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çalıştıkları işletmelerde etik değerlerin geçerli olduğu bir çalışma ortamı sağlamak için, yönetici ve çalışan olarak sorumluluğunu betimler. |
İş etiğinin dayandığı değerleri açıklar. (explain) |
Mesleklerini, etik değerlerine uygun ve toplumun yararını gözeterek icra eder. |
İş hayatında alacakları iş kararlarını etik değerleri çerçevesinde analiz eder.(analyz) |
İş hayatında ortaya çıkacak sorunlara etik değerleri çerçevesinde çözüm bulur. |
İş hayatında ortaya çıkacak sorunlara etik değerleri çerçevesinde çözüm bulur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | İş etiğine giriş ve temel kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, |
2 | Kitap Okuma | Etik değerlere verilen önem ve uyum, İşletmelerde etiğin önemi | Anlatım, Soru Cevap, |
3 | Kitap Okuma | Etik Zeka nedir? Etik zekanın ilkeleri, Duygusal zeka ve etik zeka arasındaki farklılıklar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Etik karar alma ideolojileri ve felsefeleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Etik davranışın psikolojik kökenleri, Ahlaki karar alma, Ahlaki ikilem | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | İş ahlakını oluşturan temel alanlar (İşletmecilik ahlakı, Meslek Ders Kitabı ahlakı, Çalışma ahlakı) | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | İş etiğine yöneticilerin perspektifinden bakış ve Yönetsel ahlak | Anlatım, Soru Cevap, |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Etik davranışı yönetmek: İşletmelerde etik anlayışın geliştirilmesi ve etik eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, |
10 | Kitap Okuma | Sosyal sorumluluk, başlıca sosyal sorumluluk alanları ve paydaş yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | İnsan kaynakları etiği | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Pazarlama etiği ve basın etiği | Anlatım, Soru Cevap, |
13 | Kitap Okuma | Politikada etik | Anlatım, Soru Cevap, |
14 | Kitap Okuma | Yurtdışında Görev Yapan Yöneticilerin Yaşayabilecekleri Etik Sorunlar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Vaka analizi (örnek olay analizi) | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tokgöz, N.(2015) İş Etiği(2015). Anadolu Üniversitesi |
Yeşil, S.M. Uluslararası İş Etiği ve Yönetimi (2014). Adalet Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
||||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
||||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
||||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
||||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
||||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
||||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
||||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
||||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
|
||||||
2 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
||||||
3 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
||||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |