Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT414 | LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | 8 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin iş yaşamındaki etkisini anlayarak iş süreçlerinde lojistik yönetimini yapabilme yeterliliği kazanması amaçlanmaktadır. Öğrenciler lojistik operasyonları değerlendirme yeteneğini geliştirecek ve tedarik zincirinin etkinliğini kontrol edebilecektir |
İçerik: | Dersin içeriği, lojistik yönetimi, depolama, e-ticaret, global lojistik, tersine lojistik, lojistikte teknoloji kullanımı, tedarik zincirinin organizasyonu konularından oluşmaktadır |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi kavramlarını ilişkilendirir. (Relate) (Bloom’s 2) |
Tedarik ve Dış Kaynak Kullanımı ilkelerini yorumlar. (Interpret) (Bloom’s 2) |
Stok Yönetimi prensiplerini uygular. (Apply) (Bloom’s 3) |
Depolama Operasyonlarını iyileştirmek için Depolama ilkelerini kullanır. (Use) (Bloom’s 3) |
Pazarlama ve Fiziksel Dağıtım kavramlarına ilişkindirir. (Relate) (Bloom’s 2) |
Lojistik Operasyonlara Paketleme ve Malzeme Taşıma İlkelerini Uygular. (Apply) (Bloom’s 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve kaynak tarama | Giriş ve Müşteri Hizmet Hedefleri Lojistik tanımı, tedarik zincirindeki önemi, strateji, hizmet hedefleri | Anlatım tartışma |
2 | Okuma ve kaynak tarama | Değer zinciri ve Dağıtım Kanalları Dağıtım-fayda ve sınırlamaların çeşitli kanalları | Anlatım tartışma |
3 | Okuma ve kaynak tarama | Ulaştırma Stratejisi Yük taşımacılığı, araç seçimi ve maliyet ve hizmete ilişkin kararlar, rota planlama | Anlatım tartışma |
4 | Okuma ve kaynak tarama | Tesis yerleri, ağ planlaması | Anlatım tartışma |
5 | Okuma ve kaynak tarama | Depolama Tasarım, fonksiyonlar, düzen, site seçimi, kapsam | Anlatım tartışma |
6 | Okuma ve kaynak tarama | Malzeme taşıma Taşıma, depolama, paketleme | Anlatım tartışma |
7 | Okuma ve kaynak tarama | Lojistik Dış Kaynak Kullanımı Lojistik, lojistik süreç, seçim, avantajlar, dezavantajlar, 3PL, 4PL için planlama çerçevesi | Anlatım tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve kaynak tarama | E-Ticaret Lojistiği Sipariş yerine getirme ve teslimat | Anlatım tartışma |
10 | Okuma ve kaynak tarama | Ters Lojistik Rol ve tasarım konuları | Anlatım tartışma |
11 | Okuma ve kaynak tarama | Global Lojistik Rol, operasyonel faktörler, konular, avantajlar, küresel boru hattının yönetimi | Anlatım tartışma |
12 | Okuma ve kaynak tarama | Lojistikte Teknoloji Tedarik zinciri ile entegrasyon ihtiyacı, BT'nin rolü, ERP | Anlatım tartışma |
13 | Okuma ve kaynak tarama | Performans Ölçme ve Kontrol Sistemleri İhtiyaç, seviye, hedef ve parametreler | Anlatım tartışma |
14 | Okuma ve kaynak tarama | Odaklanarak Stratejik Boyut ve Lojistik'in Geleceğe altyapı Ürün yaşam döngüsü ile bağlantı ve izleme | Anlatım tartışma |
15 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci sunumu | Anlatım tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Vinod, V. S. (2012), Lojistik Yönetimi, 3e, Pearson Eğitim |
Erturgut, R. (2016), Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık |
Alnıak, O. (2011), Tedarik Zinciri ve Satın Alma Yönetimi, İstanbul: Papatya Yayıncılık |
Jonsson, P. (2008), Logistics and Supply Chain Management, McGraw Hill Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
2 | |||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
3 | |||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
4 | |||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
3 | |||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
2 | |||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
3 | |||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
3 | |||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
2 | |||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
|
3 | |||||
2 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
2 | |||||
3 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
3 | |||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 9 | 63 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 8 | 56 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |