TR EN

PORT MANAGEMENT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT406 PORT MANAGEMENT 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı yükler, gemiler, limanlar, denizcilik işletmeleri gibi deniz ulaştırmasının temel unsurları hakkında öğrencilere bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği denizyolu ile taşınan yük türleri ve özellikleri, deniz ulaştırmasında kullanılan gemi türleri ve özellikleri, liman ve terminallerin olanakları ve hizmetleri, Gemi işletme türleri: tarifeli ve tarifesiz deniz taşımacılığı, sefer planlanması ve navlun hesabı, deniz ulaştırma aracıları, deniz ulaştırma işlemlerinde kullanılan dokümanları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yük, gemi, liman ve deniz taşımacılığı türleri arasındaki ilişkileri analiz eder.
Tarifeli ve tarifesiz deniz taşımacılığı piyasalarının özelliklerini karşılaştırır.
Sefer planlar.
Gemi işletimi ve gemi yönetimi ,limanlar, liman türleri, liman olanakları, liman işlemleri ve hizmetlerini açıklar.
Deniz ulaştırmasında gemiler ve gemi türlerinin özelliklerini hatırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Denizcilik sektörünün yapısı ve unsurları.Temel denizcilik kavramları ve terimleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Yük türleri ve özellikleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Deniz taşımacılığında gemi türleri ve özellikleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Gemi yönetimi ve gemi yönetim fonksiyonları Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Tarifeli ve tarifesiz gemi işletmeciliği / Gemi charter işlemleri ve charter türleri: Sefer esaslı kiralama, zaman charteri ve bareboat charter Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Sefer planlaması ve navlun hesabı Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma Limanlar, liman türleri, liman olanakları ve hizmetleri, limanlarda yönetim Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Liman ve terminal işlemleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma Gemi acenteleri, gemi brokerleri ve freight forwarder’lerin deniz taşımacılığında rolleri ve hizmetleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma Gemi acenteleri, gemi brokerleri ve freight forwarder’lerin deniz taşımacılığında rolleri ve hizmetleri 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Deniz taşımacılığında kullanılan temel dokümanlar: Konşimento ve charter partiler. Çevresel faktörler ve teknoloji Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma Deniz taşımacılığında kullanılan temel dokümanlar: Konşimento ve charter partiler. Çevresel faktörler ve teknoloji 2 Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma Dünya deniz ticareti, ana rotalar ve yük akışları Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Packard W.V. (1984) Sea Trading Vol. I (The Ships), Lloyd’s Register Fairplay
Packard, W.V.(1985), Sea Trading Vol. II (Cargoes) Lloyd’s Register Fairplay
Packard, W.V. (1986), Sea Trading Vol. III (Trading) 1st Ed. Lloyd’s Register Fairplay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
3
2
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
4
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
4
2
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
3
2
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
3
3
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
5
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
5
3
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
4
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 8 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 7 35
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 174
Genel Toplam 174
Toplam İş Yükü / 25.5 6,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0