Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT406 | PORT MANAGEMENT | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı yükler, gemiler, limanlar, denizcilik işletmeleri gibi deniz ulaştırmasının temel unsurları hakkında öğrencilere bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği denizyolu ile taşınan yük türleri ve özellikleri, deniz ulaştırmasında kullanılan gemi türleri ve özellikleri, liman ve terminallerin olanakları ve hizmetleri, Gemi işletme türleri: tarifeli ve tarifesiz deniz taşımacılığı, sefer planlanması ve navlun hesabı, deniz ulaştırma aracıları, deniz ulaştırma işlemlerinde kullanılan dokümanları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yük, gemi, liman ve deniz taşımacılığı türleri arasındaki ilişkileri analiz eder. |
Tarifeli ve tarifesiz deniz taşımacılığı piyasalarının özelliklerini karşılaştırır. |
Sefer planlar. |
Gemi işletimi ve gemi yönetimi ,limanlar, liman türleri, liman olanakları, liman işlemleri ve hizmetlerini açıklar. |
Deniz ulaştırmasında gemiler ve gemi türlerinin özelliklerini hatırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Denizcilik sektörünün yapısı ve unsurları.Temel denizcilik kavramları ve terimleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Yük türleri ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Deniz taşımacılığında gemi türleri ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Gemi yönetimi ve gemi yönetim fonksiyonları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Tarifeli ve tarifesiz gemi işletmeciliği / Gemi charter işlemleri ve charter türleri: Sefer esaslı kiralama, zaman charteri ve bareboat charter | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Sefer planlaması ve navlun hesabı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Limanlar, liman türleri, liman olanakları ve hizmetleri, limanlarda yönetim | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Liman ve terminal işlemleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Gemi acenteleri, gemi brokerleri ve freight forwarder’lerin deniz taşımacılığında rolleri ve hizmetleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Gemi acenteleri, gemi brokerleri ve freight forwarder’lerin deniz taşımacılığında rolleri ve hizmetleri 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Deniz taşımacılığında kullanılan temel dokümanlar: Konşimento ve charter partiler. Çevresel faktörler ve teknoloji | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Deniz taşımacılığında kullanılan temel dokümanlar: Konşimento ve charter partiler. Çevresel faktörler ve teknoloji 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Dünya deniz ticareti, ana rotalar ve yük akışları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Packard W.V. (1984) Sea Trading Vol. I (The Ships), Lloyd’s Register Fairplay |
Packard, W.V.(1985), Sea Trading Vol. II (Cargoes) Lloyd’s Register Fairplay |
Packard, W.V. (1986), Sea Trading Vol. III (Trading) 1st Ed. Lloyd’s Register Fairplay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
3 | |||||
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
|
4 | |||||
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
4 | |||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
3 | |||||
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
3 | |||||
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
5 | |||||
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
|
5 | |||||
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
4 | |||||
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 8 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 7 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |