Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT405 | MULTIPLE TRANSPORT MANAGEMENT | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHDI SAFAEI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, çoklu taşıma yönetimi sistemi ve konteynır bazlı taşımacılık faaliyeti hakkında bilgi aktarmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği taşıma şekillerinin kendi içlerindeki ilişkileri, çoklu taşıma alternatifleri, Türkiye'de yaygın olarak kullanılan çoklu taşımalarda var olan problemlerin incelenmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Dünyadaki çoklu taşıma alternatiflerinin ülkemizde uygulanabilirliğini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye'de yaygın olarak kullanılan çoklu taşımaları, sorunları öğrenir ve çözüm önerileri geliştirir. |
Taşıma modlarının entegrasyonunu hatırlar. |
Çoklu taşıma sistemlerinin unsurlarını analiz eder. |
Çoklu taşıma süreçlerini planlar. |
Çoklu taşıma problemlerini çözer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Lojistik sistemde ulaştırmanın yeri ve önemi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Ulaştırma modlarının temel özellikleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Ulaştırma modlarının entegrasyonu: Taşımacılıkta üniteleştirme ve konteynerizasyon | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Çoklu ulaştırma sisteminin temel unsurları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Çoklu ulaştırmada ticari boyutlar ve aktörler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Çoklu ulaştırmada operasyonel ve teknik konular | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Çoklu taşımacılıkta hukuki çerçeve | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Çoklu ulaştırma türleri: Konteyner, ro-ro vb. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Türkiye'de çoklu ulaştırma rotaları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | AB ulaştırma politikalarında çoklu ulaştırmanın yeri ve önemi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Limanlar ve çoklu ulaştırma | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Çoklu ulaştırmada rekabet | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Çoklu ulaştırmada çatışma | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Joseph Tshilomb JK, (2016) Intermodal Transportation: Quintessence, Legal Challenges & Impact on Current Transportation Insurance Schemes , Bloomington: Authorhouse |
Sładkowski, A., (2017) Rail Transport—Systems Approach, Springer |
Hirst, M. (2008) The Air Transport System, Elsevier. |
Wright, P. (2015) Port and Terminal Management, London: Institute of Chartered Shipbrokers, |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
4 | |||||
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
|
5 | |||||
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
5 | |||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
4 | |||||
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
5 | |||||
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
5 | |||||
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
|
4 | |||||
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
5 | |||||
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 8 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 7 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |