TR EN

LOGISTICS SERVICES MARKETING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT231 LOGISTICS SERVICES MARKETING 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MEHDI SAFAEI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı Lojistiğin önemini anlatarak, tedarik zincirini öğretme ve lojistik ve hizmet pazarlamasını örneklerle kavratmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği Lojistiğin tarihsel gelişimi ve faaliyet alanı, pazarlamanın Tanımı, Gelişimi ve Pazarlama kavramları, Pazarlama Çevresi, Rekabet ve Rakip Analizi,Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları, Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini, Pazarlama Karması – Ürün,Pazarlama Karması – Fiyat, Tutundurma/Pazarlama İletişimi, Pazarlama Karması – Dağıtım konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları tanır.
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini tanır.
Hizmet lojistiği kavramını tanır.
Klasik ve güncel kuramları karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Pazarlamanın Tanımı, Gelişimi ve Pazarlama kavramları, Pazarlama Çevresi Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Rekabet ve Rakip Analizi Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma Pazarlama Karması – Ürün Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Pazarlama Karması – Fiyat, Tutundurma/Pazarlama İletişimi Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma Pazarlama Karması – Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma Pazarlama Karması – Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Hizmet Pazarlaması Kararları, Konumlandırma, Hizmet Pazarlaması, Hizmet Yaşam Eğrisi, Müşteri İlişkileri Yönetimi Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma Hizmet Kalitesi ve Hizmet Pazarlamasında Fiyatlandırma Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma Hizmet Pazarlaması – Dağıtım ve Tutundurma Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma Uluslararası Pazarlama Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Grant B.D., (2012), Logistics Management, Pearson International Content
Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., Simchi-Levi, E. (2003). Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies, and Cases, 2nd edition. McGraw-Hill
Lambert, D.M., Stock, J.R. (1998) Fundamentals of Logistics Management, McGraw-Hill Book Company

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
5
2
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
3
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
4
2
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
4
2
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
4
3
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
4
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
3
3
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
5
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0