Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT231 | LOGISTICS SERVICES MARKETING | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHDI SAFAEI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı Lojistiğin önemini anlatarak, tedarik zincirini öğretme ve lojistik ve hizmet pazarlamasını örneklerle kavratmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği Lojistiğin tarihsel gelişimi ve faaliyet alanı, pazarlamanın Tanımı, Gelişimi ve Pazarlama kavramları, Pazarlama Çevresi, Rekabet ve Rakip Analizi,Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları, Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini, Pazarlama Karması – Ürün,Pazarlama Karması – Fiyat, Tutundurma/Pazarlama İletişimi, Pazarlama Karması – Dağıtım konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları tanır. |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini tanır. |
Hizmet lojistiği kavramını tanır. |
Klasik ve güncel kuramları karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Pazarlamanın Tanımı, Gelişimi ve Pazarlama kavramları, Pazarlama Çevresi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Rekabet ve Rakip Analizi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Pazarlama Karması – Ürün | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Pazarlama Karması – Fiyat, Tutundurma/Pazarlama İletişimi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Pazarlama Karması – Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Pazarlama Karması – Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Hizmet Pazarlaması Kararları, Konumlandırma, Hizmet Pazarlaması, Hizmet Yaşam Eğrisi, Müşteri İlişkileri Yönetimi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Hizmet Kalitesi ve Hizmet Pazarlamasında Fiyatlandırma | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Hizmet Pazarlaması – Dağıtım ve Tutundurma | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Uluslararası Pazarlama | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Grant B.D., (2012), Logistics Management, Pearson International Content |
Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., Simchi-Levi, E. (2003). Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies, and Cases, 2nd edition. McGraw-Hill |
Lambert, D.M., Stock, J.R. (1998) Fundamentals of Logistics Management, McGraw-Hill Book Company |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
5 | |||||
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
|
3 | |||||
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
4 | |||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
4 | |||||
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
4 | |||||
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
4 | |||||
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
|
3 | |||||
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
5 | |||||
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |