Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI425 | FİNANSAL KÜRESELLEŞME | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN DEMİREL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere 20. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren ortaya çıkan neoliberal politikaların finansal eklemlenme sürecini nasıl etkilediğinin, bu finansallaşmayla temel ekonomik göstergelerin ve gelir dağılımlarının nasıl farklılaştığının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, uluslararası bankacılık çözümlemesi, finansal sistemlerin birbirine eklemlenme süreci, yabancı ülke menkul piyasaları, uluslararası borsa işlemleri, Forex piyasası, dünya finans piyasası, uluslararası portföy yatırımları, uluslararası sermaye kaynakları, uluslararası risk yönetimi, dolaysız sermaye yatırımları, uluslararası vergilendirme, Türkiye’nin ve seçilmiş ülke örneklerinin ödemeler dengesinin karşılaştırılması, ve uluslararası finansal krizler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Küreselleşme hakkındaki temel bilgileri özetler |
Küreselleşmenin tarihsel gelişimini açıklar |
Finansal küreselleşme ve finansal krizler arasındaki ilişkiyi temel iktisadi kavramlara dayandırarak analiz eder |
Dolaysız sermaye yatırımlarının ödemeler dengesi üzerine olan etkisini tablolar üzerinden tartışır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Uluslararası Bankacılık Çözümlemesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Finansal Sistemlerin Birbirine Eklemlenme Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Yabancı Ülke Menkul Piyasaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Uluslararası Borsa İşlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Forex Piyasası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Dünya Finans Piyasası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Uluslararası Portföy Yatırımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Uluslararası Sermaye Kaynakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Uluslararası Risk Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Dolaysız Sermaye Yatırımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Uluslararası Vergilendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Türkiye’nin ve Seçilmiş Ülke Örneklerinin Ödemeler Dengesinin Karşılaştırılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Uluslararası Finansal Krizler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akter, B. (2014). Küresel Ticaret: Temelleri Riskleri ve Finansmanı. İstanbul: Gita Yayınları. |
Rodrik, D. (2011). Akıllı Küreselleşme. Çeviri: Burcu Aksoy, 1. Baskı, Ankara: Efil Yayınevi. |
Özer, G. H. (2006). Finansal Liberalizasyon Politikaları ve Kriz İlişkisi: 1980 Sonrası Asya ve Türkiye Örneği. Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu. |
Williamson, J. ve Mahar, M. (2002). Finansal Liberalizasyon Üzerine Bir İnceleme. Çeviri: Güven Delice, 1. Baskı, Ankara: Liberte Yayınları. |
Cline, W. (2011). Financial Globalization, Economic Growth, and the Crisis of 2007-09. Washington, United States: The Peterson Institute for International Economics. |
Esen, O. (1998). Finansal Küreselleşme Ortamında Gelişmekte Olan Ülkelere Yönelik Portföy Yatırımları, C.9, S. 30, ss. 59-70. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
5 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
5 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
3 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
4 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
3 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
3 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
4 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
3 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
4 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 12 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |