Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI210 | BİLGİSAYAR UYGULAMALARI | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere bilgisayarın donanımsal yapısının öğretilmesi, Microsoft Office programlarının etkin biçimde kullanılabilmesi ve internet üzerinden akademik araştırma yöntemlerinin kavranması yönünde beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilgisayara giriş, bilgisayar donanım yapısı, ofis programları, bilgisayar teknolojilerinin ofis ortamında kullanımları, işletme sistemleri, yazılımlara entegre uygun donanım planlaması, grafik işlemleri, sunum hazırlama teknikleri, internet kavramları, veri tabanı tarama, veri seti oluşturma, ve veri sistemi analizi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilgisayarın donanımsal aygıtlarını bir bilgisayar üzerinden gösterir |
Microsoft uygulamalarının birçok fonksiyonunu yorumlar |
Word, Excel, PowerPoint uygulamalarını kullanır |
Farklı veri tabanlarından yararlanarak veri seti oluşturur |
Online kütüphanelerden yararlanarak literatür taraması yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Bilgisayara Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Bilgisayar Donanım Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Bilgisayar Teknolojilerinin Ofis Ortamında Kullanımları-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Bilgisayar Teknolojilerinin Ofis Ortamında Kullanımları-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Office Programları Word - 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Office Programları Word - 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Office Programları Word - 3 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Office Programları - PowerPoint 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Sunum Hazırlama Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Office Programları Excel - 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Office Programları Excel - 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Veri Tabanı Tarama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Kaynak Gösterme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Brookshear, J. G. ve Brylow, D. (2016). Bilgisayar Bilimine Giriş. 11. Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Canay, Ö. (2016). Bilgisayar Donanımı ve Bileşenleri. 1. Baskı, İstanbul: Değişim Yayınevi. |
Watson , D and Williams, H. (2015). Computer Science. London, United Kingdom: Hodder Education. |
https://tr.khanacademy.org/computing/computer-programming |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
1 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
2 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
1 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
2 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
4 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
2 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
2 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
1 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
1 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |