Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR428 | GLOBALIZATION AND INCOME DISTRIBUTION | 8 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere küreselleşmenin işsizlik, yoksulluk, kalkınma ve gelir dağılımı gibi birçok alan üzerindeki etkilerinin arka planında neler bulunduğunun ve küreselleşme ile beraber işgücü piyasasındaki değişikliğin gelir dağılımı üzerinde etkilerinin ne tür faktörlere bağlı olduğunun öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, küreselleşmenin başlangıcı ve gelişimi, gelir dağılımı ve ölçülmesinde kullanılan yöntemler, küresel gelir dağılımı endeksi, gelir dağılımı ile büyüme arasındaki ilişki, gelir dağılımının kalkınma üzerindeki etkisi, küreselleşmenin gelir dağılımı üzerindeki etkileri, küreselleşme ve gelir dağılımı eşitsizliğine yönelik yaklaşımlar, neoliberal yaklaşım açısından küreselleşme ve gelir dağılımı arasındaki ilişki, neoliberalizm karşıtı yaklaşımlar, küreselleşme sürecinde gelir dağılımı eşitsizliğinin sebepleri, küreselleşme sürecinde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde gelir dağılımı eşitsizliği, uzaksamanın arkasındaki etmeler, ve yakınsama sürecinde geride kalan ülkeler için uygulanması gereken stratejiler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gelir dağılımı ölçüm yöntemlerini analiz eder |
Küreselleşme ile gelir dağılımı arasındaki ilişkiyi inceler |
Gelir dağılımı, yoksulluk ve işsizlik arasındaki bağlantıyı kurar |
Gelir dağılımı eşitsizliğini azaltmak için çözüm yollarını listeler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Başlangıcı ve Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Gelir Dağılımı ve Ölçülmesinde Kullanılan Yöntemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Küresel Gelir Dağılımı Endeksi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Gelir Dağılımı ile Büyüme Arasındaki İlişki | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Gelir Dağılımının Kalkınma Üzerindeki Etkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Küreselleşme ve Gelir Dağılımı Eşitsizliğine Yönelik Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Neoliberal Yaklaşım Açısından Küreselleşme ve Gelir Dağılımı Arasındaki İlişki | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Neoliberalizm Karşıtı Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Küreselleşme Sürecinde Gelir Dağılımı Eşitsizliğinin Sebepleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Küreselleşme Sürecinde Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Gelir Dağılımı Eşitsizliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Uzaksamanın Arkasındaki Etmenler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Yakınsama Sürecinde Geride Kalan Ülkeler İçin Uygulanması Gereken Stratejiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tadesse , B. and Yigezu, E. (2012). Determinant of Income Distribution. Saarbrucken, Germany: LAP Lambert Academic Publishing. |
Wolff, E. N., (2009). Poverty and Income Distribution. Chicester, United Kingdom: John Wiley and Sons Ltd. |
Heshmati, A. (2007). Global Trends in Income Inequality. New York, United States: Nova Science Publishers Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
4 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
3 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
3 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
4 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
3 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
4 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
4 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
4 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
3 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 12 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |