Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL215 | FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. METİN UYAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin sonunda öğrencilerin mali tabloları finansal verilere dayanarak kredi, güvenlik, borçlanma ve yatırım kararları açısından analiz etmeleri ve uygulamaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin kapsamında bilanço, gelir tablosu, nakit akış tablosu ve özkaynak değişim tablosu gibi temel finansal tablolar, karlılık oranları, likidite oranları, borç ödeme oranları, yatay, dikey ve trend analizleri yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilanço, gelir tablosu, nakit akış tablosu, fon akış tabloları ve özkaynak değişim tablolarını düzenler. (Regulate) (3) |
Finansal tablo analiz türlerini karşılaştırır Compare) (5) |
Karşılaştırmalı teknikleri kullanarak finansal tablo analizini uygular. (Apply) (3) |
Borsada işlem gören firmaların finansal tablolarını analiz eder. (Analyze) (4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Finansal Tablolara ve Analizlere Giriş | Anlatım |
2 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Muhasebe Süreci, Muhasebe Sistemleri, Tahakkuk ve Değerleme İşlemleri | Anlatım |
3 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Finansal Raporlama Standartları | Anlatım, pratik örnekler |
4 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Bilanço | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
5 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Gelir Tablosu | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
6 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Finansal Analiz ve Kararlar | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
7 | Ders kitaplarının ilgili üniteler | Oran Analizi | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Oran Analizi | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
10 | Ders kitaplarının ilgili üniteleri | Dikey Analiz | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
11 | Ders kitaplarının İlgili üniteleri ve ödev hazırlama | Yatay Analiz | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
12 | Ders kitaplarının İlgili üniteleri ve ödev hazırlama | Trend Analizi | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
13 | Ders kitaplarının İlgili üniteleri ve ödev hazırlama | Özkaynak Değişim Tablosu | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
14 | Ders kitaplarının İlgili üniteleri ve ödev hazırlama | Fon Akım Tablosu | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
15 | Ders kitaplarının İlgili üniteleri ve ödev hazırlama | Nakit Akış Tablosu | Anlatım, pratik örnekler ve alıştırmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karasioğlu, F.& Erdemir, N.K. ( Mali Tablolar Analizi, Eğitim Kitabevi. Çabuk, İ. Lazol, İ.İ.( Mali Tablolar Analizi, Ekin Basım Yayın. Elmas, B.B.( Finansal Tablolar Analizi, Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
5 | |||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
4 | |||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
4 | |||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
2 | |||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
3 | |||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
4 | |||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
4 | |||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |