Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISL409 |
ULUSLARARASI FİNANS |
7 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. HAKAN YILDIRIM |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, uluslararası finansal sistemi, sınır aşan sermaye hareketlerini kullanılan piyasa yapılarını, bu piyasalarda işlem gören menkul kıymetleri ve uluslararası işletmelerin nakit, alacak ve stok politikalarını nasıl yönettikleri konusunda öğrencileri bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, uluslararası finansal sistemin işleyişi, döviz kuru sistemleri, uluslararası sermaye hareketleri, ödemeler dengesi, uluslararası döviz, tahvil ve öz kaynak piyasaları, uluslararası işletmelerin nakit, alacak ve stok politikaları ile yatırım kararlarından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uluslararası finansal sistemi meydana getiren parçaları ve döviz kuru sistemlerini öğrenir. |
Uluslararası sermaye hareketlerinin nedenlerini ve ekonomik yapı üzerindeki etkisini belirtir. |
Ödemeler dengesi genel çerçevesini ana hatlarıyla belirtir ve ödemeler dengesi hesaplarını örneklerle açıklar. |
Döviz piyasasını, döviz vadeli işlemlerini ve döviz opsiyon işlemlerini inceler. |
Uluslararası tahvil piyasalarını ve tahvil ihraç etme yöntemlerini açıklar. |
Uluslararası hisse senedi piyasalarına hisse senedi ihraç türlerini örneklerle açıklar. |
Uluslararası işletmelerin stok ve alacak politikası ile yatırım kararlarının detaylarını ölçeklerle açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Vaka Analizi |
Uluslararası Finans ve Piyasalara Giriş |
Anlatım ve Tartışma |
2 |
Vaka Analizi |
Küreselleşme ve Uluslararası Finansın Tarihsel Gelişimi |
Anlatım ve Tartışma |
3 |
Vaka Analizi |
Küresel Finans Piyasalarının Ana Türleri: FX Piyasası ve İşlemleri- I |
Anlatım ve Tartışma |
4 |
Vaka Analizi |
FX Piyasası ve İşlemleri- II |
Anlatım ve Tartışma |
5 |
Vaka Analizi |
Menkul Kıymet Piyasası ve İşlemleri |
Anlatım ve Tartışma |
6 |
Vaka Analizi |
Türev Piyasası ve İşlemleri |
Anlatım ve Tartışma |
7 |
Vaka Analizi |
Genel Tekrar |
Anlatım ve Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Vaka Analizi |
Ulusal ve Uluslararası Belirsizlik Gösterge ve Endeksleri |
Anlatım ve Tartışma |
10 |
Vaka Analizi |
Küresel Risk Kavramı, Ölçüşmesi, Risk Yönetimi ve Analizi - I |
Anlatım ve Tartışma |
11 |
Vaka Analizi |
Küresel Risk Kavramı, Ölçüşmesi, Risk Yönetimi ve Analizi - II |
Anlatım ve Tartışma |
12 |
Vaka Analizi |
Para Arz -Talebi ve Döviz Kuru Fiyat Hareketlerine Etkisi |
Anlatım ve Tartışma |
13 |
Vaka Analizi |
Para Politikası ve Döviz Kuru Fiyat Hareketlerine Etkisi - I |
Anlatım ve Tartışma |
14 |
Vaka Analizi |
Para Politikası ve Döviz Kuru Fiyat Hareketlerine Etkisi - II |
Anlatım ve Tartışma |
15 |
Vaka Analizi |
Genel Tekrar |
Anlatım ve Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Dogukanli, H., (2015). Uluslararasi Finans. Karahan Bookstore. |
Baker, J. C. (1998). International finance: management, markets, and institutions. Prentice Hall. |
Moffett, M. H., & Barrett, M. E. (2001). Cases in international finance. Addison Wesley. |
Yurttadur, M., (2017). KOBİ Yönetimi ve Büyüme. Beta Yayınları. |
https://internationalfinance.com/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
2 |
4 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
76 |
0 |
180 |
|
Genel Toplam |
180 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|