Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISL112 |
GENEL İŞLETME |
2 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, İşletme fonksiyonlarının rolünü, sorumluluklarını ve bir işletmenin işleyişini tanımlama, işletme prensiplerini ve uygulamalarını kullanabilme ve kurumsal sosyal sorumluluk ve ahlak konusunda farkındalık sağlayarak bu hususları sürdürebilirlik açısından yorumlayabilme yetisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bir işletmenin temel fonksiyonlarından strateji, pazarlama, insan kaynakları, finans konuları dersin içeriğini oluşturacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir işletmenin rolünü ve temel fonksiyonlarını açıklar. |
Bir şirketin güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini ve büyüme stratejilerini açıklar |
Sürdürebilirlik çerçevesinde şirketlerin sosyal sorumluluklarının ve iç ve dış paydaşların çıkarlarını yorumlar |
İşletme fonksiyonlarının (strateji, pazarlama, insan kaynakları, finans vb.) rollerini ve sorumluluklarını özetler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmeyle ilgili temel kavramlar ve diğer bilimlerle ilişkisi |
Ders anlatım ve tartışma |
2 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmelerin sınıflandırılması, |
Ders anlatım ve tartışma |
3 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin kuruluşu, planlaması, kuruluş yeri seçimi ve kuruluş analizi |
Ders anlatım ve tartışma |
4 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin fonksiyonları: Yönetim Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
5 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin fonksiyonları: Yönetim Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
6 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin fonksiyonları: Üretim Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
7 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin Fonksiyonları: Pazarlama Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Bölümü Okuma |
Konu tekrarı ve örnek çalışmalar |
Ders anlatım ve tartışma |
10 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin Fonksiyonları: Finans Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
11 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin Fonksiyonları: Muhasebe Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
12 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin Fonksiyonları: Halkla İlişkiler Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
13 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin Fonksiyonları: Yönetim Bilişim Sistemleri |
Ders anlatım ve tartışma |
14 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmenin Fonksiyonları: İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonu |
Ders anlatım ve tartışma |
15 |
Kitap Bölümü Okuma |
İşletmelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik |
Ders anlatım ve tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Lee G. Bolman, Terence E. Deal (2013). Organizasyonları Yeniden Yapılandırmak Çev. A. Aypay, A. Tanrıöğen, Seçkin| İşletme & Finans Yayıncılık, 4. Bsk. Ankara. |
Gumus, I. (2017), GenelIsletme, Istanbul GelisimUniversitesi Publications, Istanbul |
Kamil Yazıcı (2002). İşletme Bilimine Giriş, Akademi Kitabevi, 2. Bsk. Trabzon. |
Tamer Koçel (2003). İşletme Yöneticiliği, Beta Yayın Dağıtım A.Ş. 9. Bsk. İstanbul. |
Stimpson, P., & Smith, A. (2015). Business Management Coursebook. Cambridge University Press. |
Öz-Alp, Ş., Timur, N., Koçel, T., Geylan, R., & Odabaşı, Y. (2000). Genel İşletme. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
60 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|