Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL224 | UYGULAMALI İSTATİSTİK | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin nicel araştırmalarda nitelikli olmalarını sağlamak ve istatistiksel programları kullanarak verileri etkili bir şekilde analiz edebilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; anakütle, örneklem, nicel araştırma tasarımı, anket oluşturma, SPSS kullanımı gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Nicel yöntemle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Araştırma yöntemlerini alanındaki uygun yöntemlerle ilişkilendirir. |
Nicel araştırma yöntemiyle yapılan bir araştırmanın bulgularını yorumlar. |
Bir araştırma sorusu belirler ve nicel araştırma süreçlerine uygun bir araştırma planlar. |
SPSS programını kullanarak verileri analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma | İstatistiğe Giriş, Tanımı, konusu, bilim dalları ile ilişkisi ve tarihçesi | Ders anlatımı, Soru-cevap |
2 | Okuma | İstatistiğe İlişkin Temel Kavramlar | Ders anlatımı, Soru-cevap |
3 | Okuma | Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model, Hipotez, Değişken ve İşletimselleştirme | Ders anlatımı, Soru-cevap |
4 | Okuma | Araştırma Tasarımı: Araştırmanın Desen ve Yöntemlerinin Sınıflandırılması | Ders anlatımı, Soru-cevap |
5 | Okuma | Betimsel İstatistik (istatistiki tablolar, grafikler) | Ders anlatımı, Soru-cevap |
6 | Okuma | Betimsel İstatistik (ortalamalar, dağılım ve yatıklık ölçüleri) | Ders anlatımı, Soru-cevap |
7 | Okuma | Spss Paket Programın Tanıtımı ve Veri Girişi | Ders anlatımı, Soru-cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma | Keşfedici Faktör Analizi ve Güvenilirlik Analizi | Ders anlatımı, Soru-cevap, Uygulama |
10 | Okuma | Hipotez testleri (parametrik testler) | Ders anlatımı, Soru-cevap, Uygulama |
11 | Okuma | Hipotez testleri (nonparametrik testler) | Ders anlatımı, Soru-cevap, Uygulama |
12 | Okuma | Korelasyon analizi ve Uygulanması | Ders anlatımı, Soru-cevap, Uygulama |
13 | Okuma | Regresyon analizi ve Uygulanması | Ders anlatımı, Soru-cevap, Uygulama |
14 | Okuma | Spss uygulaması/Genel Tekrar | Uygulama |
15 | - | Final | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Turanlı, M. ve Güriş, S.(2018) Temel İstatistik. İstanbul: Der Yayınları. |
Köseoğlu, M. ve Yamak, R. (2011). Uygulamalı istatistik. Trabzon: Derya Kitabevi |
Kurtuluş, K.(2010). Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi. |
Cohen, P., West, S. G., & Aiken, L. S. (2014). Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences. Psychology Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
2 | |||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
3 | |||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
1 | |||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
4 | |||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
3 | |||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
1 | |||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
5 | |||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |