Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISL426 |
ULUSLARARASI FİNANSAL PİYASALAR VE PORTFÖY YÖNETİMİ |
8 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere finansal piyasalar ve portföy yönetimi süreci hakkında genel bir bakış sunmaktır. Ayrıca vaka çalışmaları yoluyla öğrenciler, analitik düşünmeye, sermaye piyasası uygulamalarındaki sorunları çözmeye ve analiz etmeye teşvik edileceklerdir. |
İçerik: |
Dersin içeriği, Uluslararası finansal piyasalarının işleyişi ve burada faaliyet gösteren kurumların incelenmesi, menkul kıymetlerin çeşitlerinin öğrenilmesi, menkul kıymet fiyatlandırılmasına ilişkin teorilerin öğrenilmesi, piyasa etkinliği ve yatırımcı davranışının incelenmesidir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler uluslararası finansal piyasalarda gelişen olayları yorumlar. |
Öğrenciler finansal veri tekniklerini kullanarak piyasa etkinliğini yorumlar. |
Öğrenciler portföy ve sermaye piyasası teorilerini uygulayarak optimal bir portföy hazırlar. |
Öğrenciler menkul kıymet fiyatlarını etkileyebilecek makro ekonomik ve sektörel faktörleri analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Finansal piyasalar ve finansal aracılar |
Ders anlatım ve tartışma |
2 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Finansal piyasaların türleri |
Ders anlatım ve tartışma |
3 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Sermaye piyasası araçları |
Ders anlatım ve tartışma |
4 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Menkul kıymetlerin değerlemesi |
Ders anlatım, tartışma, vaka çalışması |
5 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Portföy teorisi |
Ders anlatım ve tartışma |
6 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Sermaye piyasası teorisi |
Ders anlatım ve tartışma |
7 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Finansal varlıkları fiyatlama modeli |
Ders anlatım ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Arbitraj fiyatlama teorisi |
Ders anlatım ve tartışma |
10 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Türev ürünler: Forward ve future sözleşmeleri |
Ders anlatım ve tartışma |
11 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Türev ürünler: Opsiyon sözleşmeleri |
Ders anlatım ve tartışma |
12 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Türev ürünler: Swap sözleşmeleri |
Ders anlatım ve tartışma |
13 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Piyasa etkinliği ve Risk yönetimi |
Ders anlatım ve tartışma |
14 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Davranışsal finans |
Ders anlatım ve tartışma |
15 |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Vaka çalışmaları |
Vaka çalışması, tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Aksoy, Emine Ebru, (2014). Uluslararası Portföy Yönetimi, Detay Yayıncılık |
Demirel, Engin. (2013). Uluslararası Finansal Piyasalarda Portföy Yönetimi ve Opsiyon Sözleşmeleri, Paradigma Akademi Yayınları |
Yalçiner, K. Tanrıöven, C. Bal, H. Aksoy, E.B. ve Cihangir, K.Ç. (2014). Finansal Teknikler ve Türev Araçlar, Detay yayıncılık |
Civan, M. (2010). Sermaye piyasası analizleri ve portföy yönetimi. Ekin yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
3 |
6 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
14 |
3 |
42 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
12 |
12 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
12 |
12 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
76 |
0 |
200 |
|
Genel Toplam |
200 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|