TR EN

MEDYA VE KÜLTÜR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS434 MEDYA VE KÜLTÜR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, medya ve kültür ilişkisini kültürün tarihsel süreci ve medya türleri kapsamında öğrenciye aktarmayı hedeflemektedir.
İçerik: Dersin içeriğini medya ve kültüre ait temel kavramlar, kültürün tarihsel süreçteki gelişimi, medya türleri ve kültür ilişkisine ait kavramlar oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası iletişim ile ilgili temel kavramları tanır ve bu kavramlar hakkında en az 3 örnek verebilir.
Uluslararası iletişimi 21. yüzyılın en önemli medya mecralarından olan yeni medya ile ilişkilendirerek mevcut sistem hakkında yorum yapabilir.
Özelleştirme ve serbestleştirme politikalarını medya şirketleri ekseninde inceleyebilir.
Uluslararası iletişim şirketlerini kültür emperyalizmi üzerinden değerlendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma, derse giriş, ders içeriği hakkında bilgilendirme, kültür kavramı üzerine tartışmalar Anlatım, Soru-Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim, Kültür ve Teknoloji Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kitle kültürü, popüler kültür ve medya Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Eleştirel teori: medyanın ekonomi politiğine giriş Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma film izleme Hollywood Sinema Endüstrisi Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Film Üzerinden Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketim Kültürü ve Medya Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültürün özelleştirilmesi ve sanat: Müzelerin dönüşümü, sinema salonları, film festivalleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İngiliz Kültürel Çalışmalara Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Popüler Kültür, Alt Kültür ve Medya Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, film izleme Kimlik ve medya: Temsil Çalışmaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Film Üzerinden Tartışma
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Küresel Kültür ve Medya Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital Kültür ve Medya Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel değerlendirme Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Taş, O. (2017). İletişim, Medya ve Kültür: Anahtar Kavramlar. Ankara: Ütopya Yayınları
Morley, K. (2011). Kimlik Mekanları: Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Ankara: Ütopya Yayınevi
Denys Cuche(2018), Sosyal Bilimlerde Kültür Kavramı, İstanbul: Bağlam Yayınları
Raymond Williams(2021), Kültür ve Toplum: 1780-1950, İstanbul: İletişim Yayınları
Walter Ong (2014), Sözlü ve Yazılı Kültür, İstanbul: Metis Yayınları
Oskay, Ü. (2014), Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri: XIX. Yüzyıldan Günümüze Kuramsal Bir Yaklaşım, İstanbul İnkılap Kitabevi
Stevenson, N.(2015). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara: Ütopya Yayınları
Kırel, S. (2018). Kültürel Çalışmalar ve Sinema, İstanbul İthaki Yayınları
Özçetin, B.(2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İstanbul: İletişim Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
2
Solve individual and organizational problems in business life.
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0