Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS434 | MEDYA VE KÜLTÜR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, medya ve kültür ilişkisini kültürün tarihsel süreci ve medya türleri kapsamında öğrenciye aktarmayı hedeflemektedir. |
İçerik: | Dersin içeriğini medya ve kültüre ait temel kavramlar, kültürün tarihsel süreçteki gelişimi, medya türleri ve kültür ilişkisine ait kavramlar oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası iletişim ile ilgili temel kavramları tanır ve bu kavramlar hakkında en az 3 örnek verebilir. |
Uluslararası iletişimi 21. yüzyılın en önemli medya mecralarından olan yeni medya ile ilişkilendirerek mevcut sistem hakkında yorum yapabilir. |
Özelleştirme ve serbestleştirme politikalarını medya şirketleri ekseninde inceleyebilir. |
Uluslararası iletişim şirketlerini kültür emperyalizmi üzerinden değerlendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Tanışma, derse giriş, ders içeriği hakkında bilgilendirme, kültür kavramı üzerine tartışmalar | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim, Kültür ve Teknoloji | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kitle kültürü, popüler kültür ve medya | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Eleştirel teori: medyanın ekonomi politiğine giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma film izleme | Hollywood Sinema Endüstrisi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Film Üzerinden Tartışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketim Kültürü ve Medya | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürün özelleştirilmesi ve sanat: Müzelerin dönüşümü, sinema salonları, film festivalleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İngiliz Kültürel Çalışmalara Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Popüler Kültür, Alt Kültür ve Medya | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, film izleme | Kimlik ve medya: Temsil Çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Film Üzerinden Tartışma |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Küresel Kültür ve Medya | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dijital Kültür ve Medya | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel değerlendirme | Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Taş, O. (2017). İletişim, Medya ve Kültür: Anahtar Kavramlar. Ankara: Ütopya Yayınları |
Morley, K. (2011). Kimlik Mekanları: Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Ankara: Ütopya Yayınevi |
Denys Cuche(2018), Sosyal Bilimlerde Kültür Kavramı, İstanbul: Bağlam Yayınları |
Raymond Williams(2021), Kültür ve Toplum: 1780-1950, İstanbul: İletişim Yayınları |
Walter Ong (2014), Sözlü ve Yazılı Kültür, İstanbul: Metis Yayınları |
Oskay, Ü. (2014), Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri: XIX. Yüzyıldan Günümüze Kuramsal Bir Yaklaşım, İstanbul İnkılap Kitabevi |
Stevenson, N.(2015). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara: Ütopya Yayınları |
Kırel, S. (2018). Kültürel Çalışmalar ve Sinema, İstanbul İthaki Yayınları |
Özçetin, B.(2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İstanbul: İletişim Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
||||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
||||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
||||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
||||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
||||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of the collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
||||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |