Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI202 | SOSYAL PSİKOLOJİ II | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sosyal Psikoloji I dersinin devamıdır. Sosyal psikoloji, bireylerin düşünce, duygu ve davranışlarının, başkalarının gerçek, hayal edilen ya da ima edilen varlığından etkileniş tarzını bilimsel olarak inceleyen bir disiplindir. İki dönemlik bir dersin ikinci kısmı olan bu ders, insanların birbiri hakkında nasıl düşündüğü, birbirini nasıl etkilediği ve birbiri ile nasıl ilişki kurduğuna odaklanır. Sosyal psikolojinin sağlık ve hukuk gibi farklı disiplinlerle ilişkisini de aktarır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; " Kişilerarası çekim, yakın ilişkiler, toplum yanlısı davranışlar, saldırganlık, ön yargı ve farklı disiplinlerle sosyal psikoloji arasındaki ilişkiler" konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çekimi yaratan nedir? Sorusunu tartışır. Yakın ilişkileri ve sevgiyi tanımlar. Yakın ilişkilerin bitmesini açıklar. |
Toplum yanlısı davranışların temelindeki güdüleri tartışır. İnsanlar neden yardım eder? Sorusunu yanıtlar. Kişisel nitelikler ve toplum yanlısı davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. Neden bazıları diğerlerinden daha çok yardım eder? Sorusunu yanıtlar. İnsanlar ne zaman yardım ederler? Sorusunu yanıtlar. Yardımlaşmanın nasıl arttırılabileceği konusunda önermeler oluşturur. |
Saldırganlık nedir? Sorusunu yanıtlar. Saldırganlığı etkileyen nörolojik ve kimyasal faktörleri açıklar. Saldırganlığın nasıl azaltılabileceği ile ilgili önermeler oluşturur. |
Ön yargıyı tanımlar. Ön yargının nedenlerini açıklar. Ön yargının nasıl azaltılabilecği ile ilgili önermeler oluşturur. |
Sürdürülebilir bir gelecek kurmak için sosyal psikolojiden nasıl yararlanılabileceğini açıklar. Sosyal psikoloji ve sağlık alanı araşındaki ilişkileri özetler. Sosyal psikoloji ve hukuk alanı arasındaki ilişkileri tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | SOSYAL PSİKOLOJİ II İLE TANIŞMA | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | KİŞİLER ARASI ÇEKİM 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | KİŞİLER ARASI ÇEKİM 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | TOPLUM YANLISI DAVRANIŞLAR 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | TOPLUM YANLISI DAVRANIŞLAR 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | SALDIRGANLIK 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | SALDIRGANLIK 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | ÖN YARGI 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | ÖN YARGI 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 4 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | GENEL DEĞERLENDİRME | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aronson E, Wilson TD, Akert RM (2012). Sosyal Psikoloji. Kaknüs Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
2 | |||||
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
0 | |||||
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
4 | |||||
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
4 | |||||
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
4 | |||||
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |