Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PSI325 |
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ |
5 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. ALİŞAN BURAK YAŞAR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı psikoloji bölümü öğrencilerine 1 dönem boyunca; bilişsel psikoloji kuramının tanıtılması; diğer yaklaşımlarla karşılaştırılmasıdır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; "Bilişsel yaklaşımının tanıtılması, bilişsel yaklaşımın temsilcileri, insan doğasına bakış açısı, temel kavramalar, zihinsel süreçler, zihnin işeyişi, bilişsel modeller , algı, dikkat, bellek ve dil gibi kavramların işlenmesi . |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Zihnin işleyişini açıklar. |
Farklı yaklaşımları kullanarak vaka formülleştirmesi yapabilecek sınırlı düzeyde içgörü geliştirir. |
Bilişsel teoriyi diğer teorilerle karşılaştırır. |
Bilişsel modelleri birbirinden ayırt eder. |
Bilişsel yaklaşımı diğerlerinden ayırt eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Derse Giriş: Psikolojinin Kısa Tarihçesi |
- |
2 |
- |
Kognisyon (Biliş) Nedir? & Kognitif (Bilişsel) Psikoloji |
- |
3 |
- |
Beyin ve Sinir Sisteminin Diğer Yapıları |
- |
4 |
- |
Duyumsama ve Algılama |
- |
5 |
- |
Duyumsama ve Algılama |
- |
6 |
- |
Dikkat |
- |
7 |
- |
Öğrenme ve Biliş |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Bellek (Hafıza) |
- |
10 |
- |
Bellek (Hafıza) |
- |
11 |
- |
Düşünme, Sorun Çözme ve Karar Verme |
- |
12 |
- |
Problem çözmenin temelleri |
- |
13 |
- |
Dil (Lisan) ve Konuşma |
- |
14 |
- |
Emosyonlar Afektif Durumların Kognisyonla İlişkisi |
- |
15 |
- |
Bilişsel Nöropsikoloji |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Zorunlu: Bilişsel Psikoloji: Kognitif Yetiler/Psikonet yayıncılık/Prof. Dr. İsmet Kırpınar |
Ek: Bilişsel Psikoloji / Bilge Kültür Sanat / M. Kimberly Maclin , Robert L. Solso , Otto H. Maclin, Çev: Ayşe Ayçiçeği |
Ek: Bilişsel Psikoloji -Zihin ve Beyin /Nobel Akademik Yayıncılık/ Edward E. Smith, Stephen M. Kossly, Çev:Muzaffer Şahin |
Ek: Bilişsel Psikoloji / Kaknüs Yayınları / E. Bruce Goldstein, Çev: Okhan Gündüz |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
7 |
91 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
205 |
|
Genel Toplam |
205 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|