Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI219 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SELCEN YETKİN ÖZDEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "Psikolojiye Genel Bakış, Davranışçılık ve Öğrenme, Sosyal Bilişsel Öğrenme, Gestalt Psikolojisi ve Öğrenimi, İnsancıl Psikoloji ve Öğrenme, Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme, Nöropsikoloji ve Öğrenme, Öğrenme Kuramının Çıktıları, Zeka ve Öğrenme İlişkisi, Öğrenme Stratejileri ve Stilleri" konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler öğrenmenin ve öğrenme psikolojisinin tanımını yapar. (define Bloom’s 1) |
Öğrenciler öğrenme teorilerini tanır. (Recognize Bloom’s 1) |
Öğrenciler öğrenmenin doğasını analiz eder. (Analyze Bloom’s 4) |
Öğrenciler öğrenmenin biyolojik temellerini değerlendirir. (evaluate Bloom’s 5) |
Öğrenciler öğrenme etkenlerini açıklar. (Bloom’s 4) |
Öğrenciler öğrenmede davranışsal yaklaşımlarını değerlendirir. (evaluate Bloom’s 5) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Öğrenme | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Öğrenme psikolojisi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Öğrenme psikolojisi kavramları | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Öğrenme teorileri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Motivasyon | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Öğrenmenin Doğası | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Öğrenmenin biyolojik temelleri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Öğrenme etkenleri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Sosyal Öğrenme Teorileri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Sosyal Öğrenme Teorileri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Gestalt yaklaşımında öğrenme | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Bilişsel yaklaşımda öğrenme | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | İnsancıl yaklaşımda öğrenme | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Arı , R. (2005). Gelişim Ve Öğrenme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
MAZUR, J.E. (2005). Learning anda Behaviour. Psychology Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
1 | |||||
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
1 | |||||
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
1 | |||||
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
5 | |||||
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
5 | |||||
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
0 | |||||
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |