Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI443 | PSİKOTERAPİ KURAM VE UYGULAMALARI | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi VOLKAN DEMİR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, ruhsal ve davranışsal tanı kategorilerine uygun psikoterapi tekniklerini belirleme becerisini kazandırmaktır. Her bir teknikle psikoterapi yapma becerisi, söz konusu tekniğin oyunlaştırılarak uygulanması yolu ile geliştirilir. Bu derste, farklı psikoterapi tekniklerinin temelinde yatan kuramların kavranması sağlanır. |
İçerik: | Psikoterapinin anlamı ve içeriğinin kavranması, Bireyin yaşamındaki önemi ve işlevselliğinin incelenmesi, Farklı psikoterapi yaklaşımları ve teknikleri konusunda bilgilendirme, Vaka örnekleri üzerinden psikoterapi sürecinin işlenerek mesleki bilgi ve deneyim kazandırılması, Psikoterapinin etik kuralları hakkında bilgilendirme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikoterapide etik kurallarını açıklar. |
Çeşitli psikoterapi teknik ve yöntemlerini karşılaştırır. |
Psikoterapide danışanların ihtiyaçlarının önemini dikkate alır. |
İnsan gereksinimlerinin psikoterapi ile olan ilişkisini tartışır. |
Psikoterapilerin temelini oluşturan esasları değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amaç, içerik, kazanım ve çıktıları, Psikoterapi tanımları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
2 | Literatür Okuma | Psikoterapi tanım ve ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
3 | Literatür Okuma | Psikoterapi değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
4 | Literatür Okuma | Psikanalitik Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
5 | Literatür Okuma | Psikanalitik Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
6 | Literatür Okuma | Davranışçı Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
7 | Literatür Okuma | Konuların tekrarı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Bilişsel Davranışçı Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
10 | Literatür Okuma | Bilişsel Davranışçı Psikoterapi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
11 | Literatür Okuma | 3. dalga Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
12 | Literatür Okuma | Çocuk ve ergenlerde Psikoterapi/Oyun Psikoterapisi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
13 | Literatür Okuma | Aile Psikoterapileri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
14 | Literatür Okuma | Konuların tekrarı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
15 | Literatür Okuma | Konuların tekrarı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
GÜLEÇ,C.(2003). Psikiyatri ve Psikoterapilerin ABC'Sİ. HYB Yayıncılık, Ankara. |
SAFRAN, JD. (2014). Psikanaliz ve Psikanalitik Terapiler. Okuyan Us Yayınları, iSTANBUL. |
Tunççapar, H.(2007).Bilissel Davranisci Terapi: Temel Ilkeler ve Uygulama Epsilon Yayıncılık, İstanbul. |
BECK,JS.(2020). Bilişsel Davranışcı Terapi Temelleri ve Ötesi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara |
DOKUR,M., PROFETA,Y.(2006). Aile ve Çift Terapisi. Morpa, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
0 | |||||
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
3 | |||||
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
1 | |||||
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |