Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI346 | BİYOPSİKOLOJİ | 6 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı alandaki düşüncelere yön vermiş ve normal/anormal davranışlara ve psikoterapiye ışık tutmuş olan başlıca kişilik kuramlarının tanıtılması; bu kuramların yaşam boyu, sosyal ve kültürel bağlamda kişilik gelişimi sürecinin çalışılmasındaki yararlılığına olan katkısının değerlendirilmesidir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "kişilik ve kişilik kuramları , kişilik ve psikanalitik yaklaşım, kişilik ve neoanalitik yaklaşımlar, kişilik ve nesne ilişkileri kuramı, kişilik ve treyt yaklaşımlar, kişilik ve bilişsel yaklaşımlar, kişilik ve hümanistik yaklaşımlar, kişilik ve varoluşçu yaklaşımlar, kişilik ve sosyal yaklaşımlar, kişilik ve davranışçı yaklaşımlar, kişilik ve biyolojik yaklaşımlar, kişilik ve evrimsel yaklaşımlar, kişilik ve bütünsel yaklaşımlar, kişilik ve insancıl yaklaşımlar" konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan davranışını yönlendiren temel biyolojik süreçleri açıklar. |
Sinir siteminin temel yapıları ve işleyişini değerlendirir. |
Nöral ileti ve sinaptik transmisyon arasındaki ilişkiyi kurar. |
Fizyolojik psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini özetler. |
Beyin davranış ilişkisinde biyolojik etkenlerin rolünü yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Biyopsikolojiye giriş | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Sinir hücreleri ve sinir iletimi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Sinapslar | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Sinir sisteminin yapısı | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Beynin gelişimi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Duyusal sistemler 1 | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Duyusal sistemler 2 | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Motor hareket | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Uyku, uyanıklık | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Emosyonel davranış | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Duygudurum bozuklukları ve şizofreni | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Öğrenme ve bellek | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Yürütücü işlevler | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Lisan ve hemisferik asimetri | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KALAT, J.W.(2007) Biological Psychology, Thomson Wadsworth. |
BOUCSEİN, W. (2012). Electrodermal Activity (2nd ed.). New York: Springer. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
3 | |||||
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
1 | |||||
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
4 | |||||
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
4 | |||||
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
2 | |||||
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
2 | |||||
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |