Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IBT211 | DIGITAL MARKETING AND TRADE | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin temel amacı, günümüzün hızla değişen iş ortamında dijital pazarlamanın rolünü ve önemini kavrayarak, dijital pazarlamak ve ticareti iş yaşamına adapte etmeyi öğrenmektir. |
İçerik: | Dersin içeriği, dijital strateji ve planlama, dijital içerik, web sitesi pazarlama araçları, e-ticaretden oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijital pazarlamanın hızla değişen iş ortamında rolünü ve önemini açıklar. (Explain) (Bloom’s 2) |
Dijital pazarlama stratejisinin temel unsurlarını tanımlar (Define) (Bloom’s 1) |
Dijital pazarlama kampanyasının etkinliğinin nasıl ölçülebileceğini gösterir.(Illustrate) (Bloom’s 2) |
Sosyal medya ve diğer diğer dijital pazarlama araçlarında pazarlama işlemlerini gösterir. (Demonstrate) (Bloom’s 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlamaya giriş | Anlatım, Tartışma |
2 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital Strateji ve Planlama | Anlatım, Tartışma |
3 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital Pazarlama Kanalları: Arama Motoru Optimizasyonu / Arama Motoru Pazarlaması | Anlatım, Tartışma |
4 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler | Anlatım, Tartışma |
5 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler | Anlatım, Tartışma |
6 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Yeniden Pazarlama / E-Posta Pazarlaması | Anlatım, Tartışma |
7 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Sosyal Medya Pazarlaması / Affiliate / Görüntülü Reklamlar | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve kaynak tarama | İçerik Pazarlaması | Anlatım, Tartışma |
10 | Okuma ve kaynak tarama | E-Ticaret, Mobil Pazarlama ve Dijital Abonelik Girişimleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
12 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
13 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
14 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
15 | Okuma ve kaynak tarama | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2016) Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, (5th E.), London |
Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Stratejileri (3. Baskı), Abaküs Yayınları. |
Yüksel, O (2020). Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama, Medya Akademi, Anakara. Kasım 2018. |
Handley, A. & Chapman C.C.. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
3 | |||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
2 | |||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
3 | |||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
3 | |||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
2 | |||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
2 | |||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
3 | |||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
4 | |||||
2 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |