TR EN

STATISTICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BUS213 STATISTICS 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; istatistiki verileri derleme, bu verileri kullanma, problem çözme ve değerlendirmeyi sağlayacak bilgi birikiminin öğrenciye kazandırılmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği, temel istatistik kavramlarının tanıtılması, Merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri, olasılık ve olasılık hesaplama, kesikli ve sürekli dağılımlar, binom ve poisson dağılımları normal dağılım ve sürekli normal dağılım yöntem ve uygulamalarını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İstatistiğin temel kavramlarını tanımlar. (Define) (1)
Regresyon analizinde bağımlı ve bağımsız değişkeni tanımlar. (Define) (1)
Verilen seriye ait Frekans Dağılımı Tablosunu oluşturur. (Create) (6)
Seriye ait merkezi eğilim ölçülerini hesaplayabilir. (Calculate) (2)
Seriye ait merkezi dağılım ölçülerini hesaplayabilir ve yorumlayabilir. (Calculate) (2) & (interpret) (5)
Z-tablosunu okuyup olasılık değerlerini hesaplayabilir. (Calculate) (2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuması, ödev İstatistiğe Giriş, Saymanın temel ilkesi, Faktoriyel, Permutasyon Anlatım, Soru çözümü
2 Literatür okuması, ödev Kombinasyon, Olasılık Anlatım, Soru çözümü
3 Literatür okuması, ödev Kontenjans Tablosu, Koşullu Olasılık, Bayes Teoremi Anlatım, Soru çözümü
4 Literatür okuması, ödev İstatistik Temel Kavramlar, Büyük Sayılar Kanunu, Tablolar, Serilerde Frekans Dağılımları, Kümülatif Anlatım, Soru çözümü
5 Literatür okuması, ödev Merkezi Eğilim Ölçüleri, Aritmetik Ortalama Anlatım, Soru çözümü
6 Literatür okuması, ödev Merkezi Eğilim Ölçüleri, Mod, Medyan ve Merkezi Eğilim Ölçüleri Karşılaştırması Anlatım, Soru çözümü
7 Literatür okuması, ödev Merkezi eğilim ölçüleri Anlatım, Soru çözümü
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuması, ödev Merkezi Dağılım Ölçüleri Anlatım, Soru çözümü
10 Literatür okuması, ödev Rastgele Değişkenler (Kesikli(Süreksiz), Sürekli), Beklenen Değer, Varyans Anlatım, Soru çözümü
11 Literatür okuması, ödev Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları (Bernoulli, Binom, Poisson, Düzgün Dağılım) Anlatım, Soru çözümü
12 Literatür okuması, ödev Normal Dağılım Anlatım, Soru çözümü
13 Literatür okuması, ödev Z-Dağılım Anlatım, Soru çözümü
14 Literatür okuması, ödev Normal Dağılım ile Standart Normal Dağılımın Karşılaştırılması Anlatım, Soru çözümü
15 Literatür okuması, ödev Dağılımlar Anlatım, Soru çözümü
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Spiegel, M. R., & Stephens, L. J. (2013). İstatistik. Çev: ÇELEBİOĞLU, S.), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Newbold, P. (2013). İşletme ve İktisat İçin İstatistik,[Çev Şenesen Ü.], 8. Basım, Literatür Ya., İstanbul.
http://jtsa.ieu.edu.tr/
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
1
2
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
1
3
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
1
4
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
1
2
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
1
3
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
3
4
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
1
2
Recognize the relevant literature effectively.
1
3
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the philosophy of lifelong learning.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
0
2
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
3
2
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 5 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 6 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0