Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISL103 |
GENEL MUHASEBE I |
1 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ALİ ÖZBEK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrencilere bir işletmenin işleyişinde kullanılan temel muhasebe işlemlerini öğretmek için dizayn edilmiştir. Öğrenciler temel muhasebe ilkeleri ve finansal tabloların nasıl hazırlanacağını öğrenirler. |
İçerik: |
Muhasebe I dersi muhasebenin temelleri, tanımları ve türleri le başlar. Ayrıca ticari işlemler, mizan, yevmiye kayıtları ve finansal tabloların hazırlanmasını içeren muhasebe döngüsünü de kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Temel muhasebe kavramlarını tanımlar.(define)(1) |
Muhasebe bilgi sistemlerinin rolünü ve muhasebe fonksiyonlarını açıklar.(explain)(2) |
Şirketlerin yıllık raporlarından finansal verileri listeler. (list)(1) |
KDV hesaplar. (calculate)(2) |
Mizan, Bilanço ve Gelir Tablosu dahil olmak üzere finansal raporlama ile ilgili kavram ve prosedürleri açıklar.(explain)(2) |
Temel muhasebe kayıtlarını hesaplar ve uygular. (calculate)(2) & (apply)(3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Muhasebe Tanımı, Türleri, Kullanıcıları ve Kavramları |
Anlatım-Problem Çözümü |
2 |
Literatür Taraması |
Muhasebede Temel Finansal Tablolar |
Anlatım-Problem Çözümü |
3 |
Literatür Taraması |
Hesaplar Kavramı ve Hesap Kayıtlarının İşleyişi |
Anlatım-Problem Çözümü |
4 |
Literatür Taraması |
Çift Taraflı Kayıt Sistemi ve Muhasebe Süreci |
Problem Çözümü-Öğrenci Uygulaması |
5 |
Literatür Taraması |
Dönen Varlıklar-Hazır Değerler ve Menkul Kıymetler |
Anlatım-Problem Çözümü |
6 |
Literatür Taraması |
Dönen Varlıklar-Ticari Alacaklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
7 |
Literatür Taraması |
Dönen Varlıklar-Stoklar ve Diğer Dönen Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Ticari Alacaklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
10 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Mali Duran Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
11 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Maddi Duran Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
12 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Maddi Olmayan Duran Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
13 |
Literatür Taraması |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Mali Borçlar |
Anlatım-Problem Çözümü |
14 |
Literatür Taraması |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Ticari Borçlar |
Anlatım-Problem Çözümü |
15 |
Literatür Taraması |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Vergi, Prim ve Diğer Kısa Vadeli Yabancı Kaynakların Hesaplanması |
Öğrenci Uygulaması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ders notları |
Sevilengül, O. (2011), Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, 16. Baskı, Ankara |
Çonkar, K. vd.(2010), Genel Muhasebe, Ankara |
Deegan, C. (2013). Financial accounting theory. McGraw-Hill Education Australia. |
Kaygusuz S., Alsan Ü, Kepçe N., Genel Muhasebe I, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın no:2654 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences. (Bloom 1)
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Evaluate the economic environment and overall sustainability of firms. (Bloom 4)
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate principles and concepts of economics and finance with other disciplines. (Bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Define principles, concepts, methods and theories related with economics and finance. (Bloom 1)
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Interpret the charts and tables related to the field. (Bloom 2)
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the theoretical models of economic policies which have direct or indirect effects by using the facts and dynamics of the economic system.(Bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Analyze economic and financial reports. ((bloom 4)
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Use basic mathematics, statistics and econometric methods and tools to solve economic and financial problems. (Bloom 3)
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
Interpret the operation of current economic, political and social events by using institutional information related with Economics and Finance.(Bloom 2)
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Organize economic and financial activities in humanitarian and social terms with adherence to ethics. (Bloom 4).
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop a critical perspective on national and international economic, political, social, financial and development problems. (bloom 6)
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the agenda on economics, politics and social issues and improve himself/ herself. (bloom 6)
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze current issues and problems by using the structure and properties of Macro and Microeconomics and variables. (Bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Evaluate the effectiveness of the general economic system and public policies and their effects on markets and basic economic variables.(Bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Analyze the cause and effect relationships between the relevant economic variables. (Bloom 4)
|
|
|
2 |
|
|
|
4 |
Evaluate the expected trends and portfolio analyzes in interest and exchange rates within the framework of the general financial system. (Bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
6 |
12 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
76 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|