Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN312 |
FOUNDATION ENGINEERING |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. SULEIMAN ALI SULEIMAN MOHAMED KHATRUSH |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, temel sistemlerinin analiz ve tasarım yöntemlerini ve bunların inşaat mühendisliği profesyonel çalışmasındaki rolünü tanıtmayı öğretmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Jeoteknik mühendisliğine giriş, saha araştırması ve yerinde zemin testleri, sığ temeller, taşıma kapasitesi hesaplamaları, SPT testinin kullanımı, oturma, izole temellerin analizi, birleştirilmiş ve hasır temel, derin temeller, kazık grupları, betonarme temelin beton tasarımı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Jeoteknik mühendislik sistemlerini ve saha inceleme çalışmalarını tanımlayabilme |
Mühendisliğinin temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olabilme |
Çeşitli temel mühendisliği problemlerini analiz edebilme ve çözmek için yerleşik jeoteknik yöntemleri kavrayabilme |
Standart jeoteknik yöntemleri uygulayabilme ve çeşitli temel sistemlerinin tasarımı için mühendislik yargısını kullanabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Geoteknik mühendidliğine giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Arazi incelemeleri ve deneyleri |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Arazi incelemeleri ve deneyleri |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Şev Stabilitesi |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Şev Stabilitesi |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Dayanma yapıları |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Dayanma yapıları |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Dayanma yapıları |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Sığ temeller |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Sığ temeller |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Derin temeller |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Derin temeller |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Zemin iyileştirmeleri |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Zemin iyileştirmeleri |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Braja M. Das, 1998, Principles for Foundation Engineering, PWS; 4 edition, ISBN:978-
05349540
2. Joseph E. Bowles, 1995, Foundation Analysis and Design, McGraw-Hill Higher
Education; 5 edition, ISBN:978-00791224
3. Braja M. Das, 2001, Principles of Geotechnical Engineering, Brooks/Cole; 5th Revised
edition edition, ISBN:978-05343874 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
124 |
|
Genel Toplam |
124 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|