TR EN

İSTATİSTİKSEL ANALİZ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MAT217 İSTATİSTİKSEL ANALİZ 6 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencileri, reel ve hizmet sektörlerinde karşılaşacakları istatistiksel problemlerin çözümlenmesinde somut problemleri ortaya koymak ve çözüm önerileri getirebilecek yetkinliğe eriştirebilmektir.
İçerik: Hipotez Testleri, İki Ana kütle Arasındaki Farkın ve Oranın Hipotez Testleri, Tek Faktörlü Varyans Analizleri, F Testi (ANOVA) ve Uygulamaları, Parametrik ve Parametrik Olmayan Hipotezler Ki-Kare Testi, Doğrusal Regresyon Analizleri ve Uygulamaları, Korelasyon Katsayısının Belirlenmesi, İndeksler, SPSS / Minitab / Matlab Uygulamaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler;
I. İstatistik problemlerini yorumlar, tanır ve çözer.
II. Belirsiz yapıdaki herhangi bir problemi güvenilirlik sınırları içinde hipotez kurar, tanımlar ve yorumlar.
III. Problemleri yazılım desteği ile çözer ve duyarlılığını yorumlar.
IV. Varyans analizi yapar ve yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sürekli rassal değişkenler, sürekli olasılık dağılımları ve normal dağılım Sözlü Anlatım
2 - Sürekli rassal değişkenler, sürekli olasılık dağılımları ve normal dağılım uygulamaları Sözlü Anlatım
3 - Standart normal dağılım Sözlü Anlatım
4 - Nokta ve aralık tahminlemesi Sözlü Anlatım
5 - Hipotez testleri Sözlü Anlatım
6 - Hipotez testleri, tek yığın oranı ve iki yığın oranı hipotez testleri Sözlü Anlatım
7 - Hipotez testleri, tek yığın ortalaması ve iki yığın ortalaması hipotez testleri Sözlü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 - Hipotez testleri ve uygulamaları Sözlü Anlatım
10 - Hipotez testleri ve uygulamaları Sözlü Anlatım
11 - Ki-Kare testleri Sözlü Anlatım
12 - Ki-Kare yöntemleri ve uygulamaları Sözlü Anlatım
13 - Zaman serileri Sözlü Anlatım
14 - Tek faktörlü Varyans analizi ve Tukey HSD testi Sözlü Anlatım
15 - Varyans analizi ve ilgili uygulama örnekleri, ANOVA Sözlü Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İşletmeciler için genel İstatistik, Orhan İdil, İ.Ü. Yayınları,1983.
Yönetimde istatistik teknikler ve örnek olaylar, Orhan İdil, İst. Gelişim Üniversitesi,1979.
Matematiksel İstatistik, Mustafa Aytaç, Ezgi Yayınları, Ankara Üniv. Yayını,1999
Mühendislik İstatistiği, Montgomery, Runger, Hubele, (5. Baskıdan Çeviri), Palme Yayıncılık, 2017

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 1 2 2
Kısa Sınav Hazırlığı 1 3 3
TOPLAM 43 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0