TR EN

TEMEL PROGRAMLAMA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM103 TEMEL PROGRAMLAMA I 1 4 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencilere bilgisayar programlama ile ilgili temel konuların öğretilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda dersin temel amacı öğrenciyi algoritma tasarlayacak yetkinliğe ulaştırmak ve tasarlanan algoritmaya uygun program geliştirebilmelerini sağlamaktır.
İçerik: Programlamanın temelleri, algoritma, akış şemaları, C programlama dilinin temelleri, kontrol akış ifadeleri, döngüler, fonksiyonlar ve diziler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler; 1. Temel programlama kavramlarını öğreneceklerdir. 2. Temel yapısal programlama bileşenlerini (koşullu komutlar, dögüler, fonksiyonlar vb.) belirli bir problemi çözerken uygulayabilmek. 3. C programlama dilinde kod yazabileceklerdir. 4. C programlama dilinde kodları analiz edebileceklerdir. 5.İşaretçiler ve dinamik hafıza kullanımı kavramlarını açıklayabilmek 6.Bir mühendislik problemi için bir algoritma ve programlama çözümü tasarlayabilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Bilgisayar Sistemlerine, Bilgisayar Dillerine ve Algoritmalara Giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - C Programlamaya Giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Kontrol Yapıları Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Kontrol Yapıları Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Fonksiyonlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Fonksiyonlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Fonksiyonlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Diziler Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Diziler Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Diziler Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - İşaretçiler Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Yapılandırılmış Veri Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Yapılandırılmış Veri Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Problem Solving and Programming Concepts, 9th ed., M. Sprankle, J. Hubbard, Prentice Hall, 2011The C Programming Language, B.W. Kernighan, D.M. Ritchie, Englewood Cliffs, Prentice Hall, 1988Problem Solving and Program Design in C, 7th ed., J.R. Hanly, E.B. Koffman, Pearson, 2013C How to Program, 7th ed., P. Deitel, H. Deitel, Prentice Hall, 2013

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 5 35
Kısa Sınav 2 5 10
Kısa Sınav Hazırlığı 2 15 30
TOPLAM 56 0 209
Genel Toplam 209
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0