TR EN

YAZILIM İNŞASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM303 YAZILIM İNŞASI 5 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. HALİT HAMİ ÖZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders açık, bakımı kolay, değiştirilebilir ve etkin kod için teknikleri tanıtmayı hedefler
İçerik: Ders; sınıflarla çalışma, defansif programlama, değişken kullanımı, kontrol yapıları ve genel kontrol meselelerini içeren konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kod kalitesinin önemini belirtebilmek
Güvenli ve iyi düzenlenmiş kod oluşturmak için farklı metotları uygulayabilme
Etkin kod yazmak için çeşitli teknikler kullanabilme
Yaygın olarak kullanılan veri yapılarıyla programların yazılabilmesi
Veri arama ve sıralama gibi temel problemler için etkin tasarım ve çözümlerin yapılabilmesi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - İnşaada Tasarım Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Sınıflarla Çalışma Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Sınıflarla Çalışma Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Yüksek Kaliteli Yordamlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Yüksek Kaliteli Yordamlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Koruyucu Programlama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Koruyucu Programlama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Değişken kullanımında genel sorunlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Koşullu İfadeleri Kullanma Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - Döngülerin Kontrolü Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Farklı Kontrol Yapıları Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Tablo temelli metotlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - Tablo temelli metotlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction, 2nd edition, Steve McConnell, 2004, Microsoft Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0